07.11.2022 - 18:11
|
Actualització: 07.11.2022 - 22:58
Pimec ha posat sobre la taula la possibilitat d’una gestió independent de la primera i tercera pista de l’aeroport de Barcelona-El Prat si es vol evitar l’ampliació d’aquesta darrera i l’afectació de la reserva natural de la Ricarda. Aquesta mesura, però, generaria més impacte i soroll sobre els veïns de la zona. Aquesta és una de les qüestions que Antoni Cañete ha fet arribar avui al conseller de Territori, Juli Fernàndez, a qui ha entregat un document sobre el posicionament de Pimec sobre el model aeroportuari català i la millora de l’aeroport del Prat. En paral·lel, la patronal catalana considera que els aeròdroms de Girona i Reus són “ideals” per a les connexions punt a punt i descongestionar Barcelona.
Pimec li ha entregat al conseller un document de propostes sobre el model aeroportuari de Catalunya. Entre més qüestions, la patronal proposta la creació d’una comissió de consens per a l’impuls aeroportuari, encapçalada pel Departament de Territori i una comissió mixta entre diferents administracions per a planificar i optimitzar-ne el potencial. En aquest sentit, diu que la governança ha de promoure un sistema de gestió descentralitzada i mancomunada entre les diferents administracions. També demana que el sistema aeroportuari millori la gestió integral i operativa amb l’aplicació de les millores pràctiques internacionals de tota mena. “L’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat s’ha de regir pel principi de sostenibilitat amb el seu entorn, aplicant mesures de compensació o ponderació del seu impacte més immediat”, expliquen en un comunicat.