25.11.2016 - 02:00
Peter Brook és el director internacional més fidel a Temporada Alta i aquest cap de setmana estrena conjuntament amb Marie Hèléne Estienne ‘Battlfield’. Es tracta d’una adaptació del mil·lenari poema èpic indi ‘Mahabharata’, una obra magna de la llengua sànscrit equiparable a la Ilíada i l’Odissea d’Homer.
Fa trenta anys Peter Brook ja va presentar una primera versió del poema, en una producció que durava nou hores. Ara, arriba amb un muntatge més essencial i intens per respondre, amb l’esperit d’avui en dia, a les preguntes que planteja la nostra existència. Perquè, com diuen els indis, tot està contingut al Mahabharata i si no hi apareix, és que no existeix.
Peter Brook ha estat present al Temporada Alta amb nou obres, les dues últimes ‘The Suit’ (2014) i The Valley of Astonishment (2015). Amb més de 60 anys sobre els escenaris, Brook és sens dubte un dels directors més prolífic i amb més èxit del panorama teatral europeu.
Vània, una reflexió commovedora sobre la vida, el pas del temps i les oportunitats perdudes
Diumenge s’estrena a Catalunya ‘Vània’, una revisió del clàssic d’Anton Txèkhov de la mà de la històrica companyia valenciana Moma Teatre i sota la direcció de Carles Alfaro. La versió d’aquesta obra mestra de la dramatúrgia universal incideix, entre més temes, en una de les qüestions clau en la reflexió sobre el pas del temps: la vida que s’escola entre els dits i les oportunitats perdudes, gairebé sense adonar-nos-en. Fins que un dia potser ens n’adonem amb tota claredat, sense misericòrdia.
Amb el seu característic humor patètic, Txèkhov mostra els vestigis d’allò no dit i d’allò no fet; d’allò somiat i d’allò desitjat que no s’ha esdevingut però que roman cisellat en el rostre i esculpit en el cos, que aflora en els gestos. El moviment silenciós de l’ànima. ‘Vània’ està interpretada per Juli Mira, Empar Canet, Josep Manel Casany, Àngels Fígols, Mamen Garcia, Rebeca Valls.