25.03.2025 - 17:57
|
Actualització: 25.03.2025 - 19:58
El periodista i ex-director de RTVE Catalunya Oriol Nolis dirigirà el nou canal de TVE que emetrà els continguts íntegrament en català a partir de final d’any. Segons que ha avançat ABC i han confirmat a EFE fonts de RTVE, Nolis s’encarregarà de dirigir aquest canal, que el passat mes de gener el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ja va anunciar, tot confirmant la voluntat del govern de Salvador Illa de “reordenar l’espai audiovisual” perquè TVE oferís un canal únicament en llengua catalana.
L’anunci de Dalmau arribava poc després del de la portaveu de Junts al congrés espanyol, Míriam Nogueras, que havia dit que hi hauria un acord perquè La 2 emetés íntegrament en català en un termini d’un parell d’anys.
Oriol Nolis, nascut a Barcelona el 1978, és llicenciat en Periodisme i Dret per la Universitat Pompeu Fabra i va començar a treballar a TVE Catalunya com a reporter l’any 2005, presentant entre els anys 2007 i 2010 les tres edicions de l’Informatiu (migdia, nit i cap de setmana). Posteriorment, va ser presentador del Canal 24 hores de TVE i en els anys 2013 i 2014 va presentar el Telenotícies Cap de setmana a La 1 de TVE, així com El debate de la 1.
Després de ser destituït com a presentador del Telenotícies Cap de setmana, va tornar a TVE Catalunya. Autor de dues novel·les, va tornar a presentar el Telenotícies Cap de setmana de TVE entre 2018 i 2019, mentre que el 2020 es va incorporar a l’informatiu de RNE, 24 Horas, presentat per Marc Sala.
Va ser el juliol del 2021 quan va assumir la direcció del centre de producció de RTVE a Catalunya, dimitint el setembre del 2023 després d’assenyalar que, després de dos anys en el càrrec, havia arribat el moment d'”un canvi”.