16.07.2016 - 09:41
Sondra Radvanovsky i Marcelo Álvarez il·luminen el 30 aniversari del festival
PERALADA, 16 (EUROPA PRESS)
El Festival Castell de Peralada ha celebrat aquest divendres els seus 30 anys d’existència en una aclamada ‘Gala Lírica. 30 anys amb les millors veus’, que ha comptat amb la interpretació de les sopranos Sondra Radvanovsky i Eva Maria Westbroek, el tenor Marcelo Álvarez i els barítons Carlos Álvarez i Ambrogio Maestri.
Sota la direcció musical d’un debutant, enèrgic i bellugadís Daniele Rustioni i amb la conducció d’Àngel Llàcer, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) ha ofert una interpretació gran i ambiciosa plena de moments màgics.
Ha estat una gala d’amics, vells coneguts del festival, i debuts, i sobre tot un homenatge al certamen en si mateix, cita a la qual el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha fet una fugaç visita, ja que no s’ha quedat al concert, sinó que ha assistit a la Festa de la Comunicació prèvia.
Després d’uns “sincers condols” per l’atac terrorista a Niça (França) expressats des de megafonia, i amb la presència del conseller Josep Rull i la presidenta del festival, Carme Mateu, el concert ha començat de la mà de Giochino Rossini amb una potent obertura a càrrec de l’OBC de l’òpera ‘Guillaume Tell’.
ÁLVAREZ, SOBRI I PROFUND
L’ha seguit l’ària ‘Sois inmobile’ entonada per l’espanyol Carlos Álvarez, Medalla d’Honor 2012, del festival, amb una interpretació sòbria i profunda.
Debutant en el festival, s’ha sumat a la veu del baríton Ambrogio Maestri amb el fragment de l’òpera de Giuseppe Verdi ‘Falstaff’ ‘Signore, v’assista il cel!’, que tots dos han cantat a manera de divertiment suscitant el riure i complicitat del públic.
En solitari, l’argentí Marcelo Álvarez ha desplegat ‘Ah! Tout est bien fini… O Souverain’, l’òpera ‘Le Cid’, de Jules Massenet, a la qual ha imprès el seu timbre contundent i la seva interpretació sentida, que ha aixecat més d’un ‘bravo’ en els aplaudiments.
Després, una radiant i veterana Westbroek ha pres l’escena amb la verdiana ‘La forza del destino’, de la qual ha interpretat ‘Pace, pace mio Dio’ amb una veu intensa i brillant que també ha estat reconeguda pel públic amb sonors aplaudiments.
SEGONA PART
La segona part ha arrencat amb una gran interpretació de ‘Les vêpres siciliennes’, abans que Radvanovsky i Carlos Álvarez hagin brillat amb ‘Uddiste? Comme albeggi, la scure al figlio’, de la verdiana ‘Il trovatore’, que la soprano ha interpretat amb una nítida i claríssima veu.
Deixant-la brillar sola, Álvarez s’ha retirat perquè ella acollís en les seves cordes vocals una ‘Tosca’ imponent amb l’ària ‘Vissi d’art’ que ha estat excel·lent i ha inspirat un públic enormement satisfet.
Després, la gala s’ha convertit en un breu homenatge a la dansa amb ‘Manon Lescaut’, que l’OBC ha interpretat mentre se succeïen fotografies projectades de les coreografies desplegades pel festival durant aquests 30 anys.
Després d’això, Maestri ha entrat en escena amb l’òpera ‘Andrea Chénier’ sota el braç, de la qual ha estripat ‘Nemico della patria’, deixant pas a les compenetrades veus de Westbroek i Marcelo Álvarez amb l’aplaudida ‘Vicino a et…’.
Com a lliurament final d’aquesta festa de l’òpera, cadascun dels intèrprets ha sortit a la palestra en solitari, culminant en un gran brindis promogut per Llàcer en honor a Carme Mateu i en honor també al festival, que els artistes han aprofitat per cantar un alegre ‘Libiamo ne’liego calici’, famosa peça de ‘La Traviata’, que ha aconseguit una ovació final acompanyada de confeti.
Aquesta producció de Peralada ha comptat amb el disseny d’escenografia d’Albert Estany i Nadia Balada, en una proposta acompanyada de projeccions audiovisuals amb imatges de tots els muntatges albergats en aquestes tres dècades.
El festival té encara programats grans moments, com l’estrena de la seva producció ‘Tourandot’, a càrrec de Mario Gas, així com nombrosos recitals que es prolongaran fins al 16 d’agost.