06.07.2023 - 16:39
|
Actualització: 06.07.2023 - 20:31
Threads, l’aplicació d’Instagram que vol competir amb Twitter, ha sortit al mercat avui als Estats Units. No obstant això, els usuaris d’Europa hauran d’esperar encara per a tastar l’aplicació, atès que la seva arribada està condicionada per la legislació sobre protecció de dades. En la seva forma actual, Threads (fils, en català) no pot començar a operar als països membres de la Unió Europa (UE), com ha indicat un portaveu de la Comissió de Protecció de Dades d’Irlanda.
Threads importa les dades dels usuaris d’Instagram, incloses aquelles relacionades amb el comportament comercial. Això no està permès pel Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la UE.
Doncs, el llançament de l’aplicació als Estats Units es deu a unes lleis més laxes en matèria de privacitat. Al Regne Unit, on s’espera que Threads arribi demà, passa una cosa semblant, ja que no depèn de la legislació europea.
La pàgina de Threads a la botiga d’aplicacions del nostre telèfon indica el tipus de dades que recull i la gestió que en fa. Doncs, recopila dades sobre salut i activitat física, informació financera, informació de contacte (adreça física, correu electrònic, telèfon), el contingut que comparteix l’usuari, l’historial de navegació, l’ús de dades mòbils, diagnòstics del sistema, compres, ubicació, contactes, historial de cerca, identificadors d’usuari i dispositiu, informació delicada i altres no especificats en les categories disponibles.
Aquestes dades es gestionen perquè aplicacions de tercers puguin mostrar publicitat i amb finalitats promocionals. A més, s’usen per a dur a terme anàlisi, per a permetre la personalització del producte, la funcionalitat del servei i “altres finalitats” no especificades.
Tant el co-fundador i ex-CEO de Twitter, Jack Dorsey, com l’actual amo de la xarxa social, Elon Musk, han denunciat la quantitat de dades que recull i l’ús que en fa Threads.