Per què Coca-Cola ha aturat tota la publicitat a les xarxes socials?

  • Aquest gest coincideix amb el d'altres empreses dels Estats Units arran de les protestes racials i que volen forçar Facebook a ser més estricta per evitar el discurs de l'odi i la desinformació

VilaWeb

EFE

27.06.2020 - 09:57
Actualització: 27.06.2020 - 12:48

El grup Coca-Cola ha aturat durant almenys trenta dies tota la publicitat a les xarxes socials, una mesura que han pres diverses companyies arran de les protestes racials als Estats Units.

‘Aprofitarem aquest període per tornar a avaluar les nostres polítiques publicitàries i determinar quines revisions es necessiten. També esperem una major responsabilitat i transparència dels nostres socis de xarxes socials’, ha dit en un comunicat recollit per CNBC el conseller delegat de Coca-Cola, James Quincey.

La companyia ha detallat que no està secundant el boicot publicitari a Facebook promogut per diverses organitzacions prodrets civils que volen forçar la companyia a ser més estricta per a evitar el discurs de l’odi i la desinformació. Ahir també van anunciar la suspensió de publicitat pagada a les xarxes socials el grup Unilever, que agrupa marques com Dove, Ben & Jerry’s i Hellmann’s, i el grup Levi Strauss Co.

‘Facebook ha de prendre mesures per aturar la desinformació i el discurs de l’odi a les seves plataformes. És una ofensa inacceptable als nostres valors. Nosaltres i Dockers ens unim a la campanya #stophateforprofit i aturem tots els nostres anuncis a Facebook’, diu Levi’s.

Més companyies com Eddie Bauer, The North Face, Patagònia, REI i Verizon també havien anunciat aquests últims dies la suspensió de la publicitat a Facebook i més xarxes socials.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor