08.11.2022 - 21:07
|
Actualització: 08.11.2022 - 23:07
El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida ha estrenat nova denominació i imatge corporativa. A partir d’ara, es dirà Parc Agrobiotech Lleida, nom que posa l’accent en identificar el parc com l’espai de connexió per a empreses amb perfil tecnològic, el foment del talent, la innovació, la recerca i la bioeconomia. El parc, que va posar-se en marxa fa tretze anys, és “un dels generadors més important d’oportunitats des del punt de vista del desenvolupament tecnològic i agroalimentari i havia arribat el moment de modernitzar la marca”, ha afirmat el batlle Miquel Pueyo. “Una de les característiques més positives per al desenvolupament de la Lleida del futur és l’existència del parc, que té molt camí per recórrer”, ha indicat.
El gerent del Parc Agrobiotech Lleida, Miquel Aran, ha explicat que la nova marca reforça la visió estratègica que “vol fusionar la recerca agronòmica, veterinària, forestal i agroalimentària amb un element del parc amb molta potència a Lleida, que són les TIC”. Aran ha posat en relleu que “la coexistència d’aquests dos sectors tan potents ha de ser una nova visió que es plasma en la nova imatge Agrobiotehc, ja que les noves tecnologies han d’ajudar a les ciències a fer aquest salt qualitatiu”, per tal de millorar la sostenibilitat, els aliments i la mitigació del canvi climàtic, ha assenyalat el gerent del parc.
Disseny de la nova marca
Pel que fa al disseny de la nova marca, creat per l’agència de comunicació lleidatana OMA, s’ha tingut en compte la part creativa i el posicionament estratègic del parc. Pel que fa al nom, “es considerava necessari adaptar-lo a un nou escenari, sense perdre l’essència, però amb un missatge més concret i directe”. En referència als colors, “la imatge s’inspira en els colors del parc, la seva arquitectura, els patis i els artistes impressionistes, l’entorn més proper, el Turó de Gardeny i l’Horta”, han explicat.
A la vegada, la forma que acompanya el nou logotip “neix de la visió del parc com un ‘hub’ de connexió de l’anomenada quàdruple hèlix, formada per l’administració, l’empresa, la recerca o coneixement i la societat”. “El resultat aconseguit pretén de mostrar una imatge contemporània, atractiva, que transmet dinamisme i que incorpora en el seu relat, l’essència del parc i la seva visió estratègica de futur”, segons els seus creadors.
La creació de la nova imatge és el primer pas d’una estratègia de comunicació que, mitjançant una acció constant en els diferents canals de comunicació del parc, vol donar major rellevància a les empreses, accions i actuacions que deriven del parc i l’impacte que aquestes tenen per a la captació de talent, de negoci o iniciatives que millorin la competitivitat del territori.
L’acte de presentació de la nova imatge del parc científic de Lleida ha comptat amb la ponència de la Digital & Tech Strategy Lead for Retail & Consumer Goods de la companyia Microsoft, Elena Fernández Guzmán, qui ha parlat de les tendències tecnològiques que es preveuen per als anys vinents i de com aquestes impactaran en la realitat de les empreses i la societat en general.