01.09.2023 - 19:46
|
Actualització: 01.09.2023 - 20:31
Els Països Baixos continuen endavant amb els plans de limitar el nombre de vols a l’aeroport Schiphol d’Amsterdam a partir del 2024 per a reduir la contaminació acústica, amb un màxim de 452.500 operacions anuals, i avui ha presentat el pla a la Comissió Europea. A més de la retallada de vols anuals, dins del pla de mesures del govern neerlandès s’inclouen restringir el nombre de vols nocturns a 28.700, fer servir avions més silenciosos a la nit o escurçar encara més l’ús de pistes que causen més contaminació acústica en general.
Aquest paquet de mesures suposa una reducció del soroll d’aproximadament un 15%, amb l’objectiu de complir la reducció d’un 20% del soroll, i encara faltaria prendre mesures pel 5% restant.
En aquesta línia, per a reduir encara més la contaminació acústica, s’examina el pla de Schiphol de tancament nocturn parcial. El Ministeri d’Infraestructures i Gestió de l’Aigua estudia les conseqüències d’aquesta mesura, cosa que s’anomena anàlisi d’impacte. El Consell de Ministres decidirà aleshores els passos següents.
“L’aviació aporta moltes coses meravelloses als Països Baixos, sempre que també es pari atenció als efectes negatius sobre les persones que viuen al voltant de l’aeroport”, ha declarat el ministre neerlandès, Mark Harbers. D’altra banda, aquest comunicat ha provocat reaccions negatives del sector de les aerolínies, concretament, de l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA). “Una mesura tan important i controvertida requereix un escrutini democràtic i una responsabilitat política adequats”, han explicat al comunicat.
Així mateix, el sector ha criticat que una retallada de vols d’aquesta magnitud a Schiphol suposarà una reducció de les franges horàries que repercutirà negativament als serveis de passatgers i mercaderies. El primer semestre del 2023, l’aeroport va registrar un total de 28,7 milions de passatgers, un 16,8% menys que els 34,5 milions del 2019, però un 20,5% superior als turistes de 2022.