El País Valencià necessita una inversió anual de 2.100 milions d’euros en infrastructures per a la dècada vinent

  • Segons un informe de l'Associació d'Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l'Enginyeria Civil la baixa nota en finançament, innovació i manteniment implica una pèrdua progressiva de competitivitat

VilaWeb
Europa Press
05.02.2020 - 12:09
Actualització: 10.02.2020 - 13:20

El País Valencià necessita per a la dècada vinent una inversió anual en infrastructures d’uns 2.100 milions d’euros. Ho indica l’informe ‘Les obres i serveis públics a examen. Espanya, informe 2019’ de l’Associació d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l’Enginyeria Civil. Segons el document, les infrastructures del País Valencià aproven amb un 6,3 de mitjana. Dels 2.100 milions d’euros, 170 haurien de ser per a aeroports; 790 per a carreteres; 420 per al cicle de l’aigua; 435 per a ferrocarrils; 235 per als ports i 108 per al transport públic urbà.

D’aquestes sis àrees, l’informe n’avalua de l’1 al 10 la capacitat de les infrastructures, les prestacions, els models de finançament, l’adaptació al futur, el manteniment, la seguretat, la resiliència i la innovació.

Els aeroports valencians obtenen bona nota en seguretat (8,2), però en finançament, adaptació al futur, manteniment i innovació no passen del 5, segons l’Associació d’Enginyers de Camins.

A les infrastructures del cicle de l’aigua, la seguretat (7,1) i les prestacions (7,6) aconsegueixen bona nota, però suspenen en finançament (4,3) i innovació (3,7).

En l’apartat de carreteres, la puntuació és bona en capacitat (7,7), prestacions (7,0) i seguretat (6,8), però dolenta en finançament, adaptació, manteniment i innovació.

Els ferrocarrils és l’àrea que en surt més ben parada: tots els valors hi superen l’aprovat i alguns amb nota, com la seguretat (8,2).

També obtenen bon resultat les infrastructures portuàries, on tornen a destacar la seguretat (8,0) i l’adaptació al futur (8,0).

Finalment, quant al transport públic urbà, s’aconsegueix l’aprovat en tot excepte en innovació (4,8).

A la presentació, Vicent Esteban i Aniceto Zaragoza, enginyers de camins que han participat en l’estudi, han informat que s’havien obtingut valors molt justs tant en finançament (4,8), com en innovació (5,0) i manteniment (5,1), cosa que implica una pèrdua progressiva de competitivitat i lideratge al pla internacional.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor