23.08.2017 - 16:07
MADRID, 23 (EUROPA PRESS)
El director Paco Plaza torna al gènere de terror amb ‘Verónica’, una pel·lícula que s’estrena aquest divendres 25 d’agost inspirada en el cas paranormal de l’Expedient de Vallecas a principi dels anys 90, amb el pas de l’adolescència a la maduresa com a teló de fons.
Plaza, que ha bromejat durant una entrevista amb Europa Press respecte al gènere de la seva pel·lícula, enquadrada en el “gòtic de Vallecas”, ha explicat que l’adolescència és “el període que més por fa” pels canvis tant físics com mentals que un ha d’afrontar, la qual cosa ha aprofitat per al seu nou treball.
“Experimentes una sèrie de canvis i comences a sentir coses conegudes per primera vegada. En la pel·lícula, una adolescent com Verónica percep com canvia la manera en què es porten amb tu, passes a ser un centre d’atenció i sents que el món canvia: aquesta falta de control fa por i també vertigen”, ha assenyalat.
‘Verónica’ explica la història d’una jove que, després de jugar al costat de les seves amigues amb una taula d’ouija, comença a experimentar una sèrie de fenòmens paranormals. Amb un repartiment encapçalat per la jove Sandra Escacena, el director valencià ha comptat també amb Ana Torrent com a mare de la jove i un trio de nens que no superen els cinc anys d’edat per completar la família.
El Madrid de principi dels 90 amb els seus edificis grisos i els seus bars de tota la vida es barregen amb les cançons d’Héroes del Silencio per parlar d’alguna cosa més que de fets inexplicables: la solitud. “Madrid ha canviat tot en aquests anys i està molt bé reflectit en la pel·lícula. En aquest sentit, es tractava d’una ciutat a punt de començar a sortir i créixer, cosa molt similar al que ocorre a Verónica”, ha explicat Torrent.
CÀSTING DE 800 NOIES
De fet, l’actriu ha reiterat que en aquesta pel·lícula hi havia “escenes molt delicades”, la qual cosa ha suposat una atenció encara més gran cap als joves intèrprets. “És una edat en la qual hi ha una certa fragilitat, però alhora has de mostrar sentiments, pors i angoixes. És molt delicat, de vegades em feia pena veure’ls però és el que han triat i és el seu treball”, ha apuntat.
En el cas d’Escacena, va haver de superar un càsting de més de 800 noies per aconseguir el paper protagonista. En el rodatge, ha asseverat haver treballat molt les escenes amb Plaza –a qui “admirava” arran de la seva tasca a ‘REC’–, havent de suportar escenes exigents físicament. “La veritat és que han tingut paciència amb mi”, ha assegurat amb humor.
Plaza atorga un pes important a la religió en aquesta història, començant per l’educació en un col·legi de monges. “La religió et prepara pel sobrenatural. Quan vas a un col·legi de capellà i t’expliquen els dogmes de fe i veus que a la classe de ciències a tres metres t’estan explicant una altra cosa diferent… estan programant el teu cervell per ser permeable a la fantasia”, ha assenyalat.
UN UNIVERS DE MARVEL
De fet, el realitzador s’atreveix a comparar la iconografia religiosa amb “gairebé un univers de Marvel”, on hi ha “grans superdolents”. “Més superdolent que Satanàs no hi ha ningú”, ha ironitzat, després de recordar que no caldria “menysprear l’empremta” que té la religió en la “vida diària i també en la cultura i valors” de la societat actual.
Per a Plaza, si avui dia s’escrivís un atestat policial com el de l’Expedient Vallecas, “el primer que es pensaria és que està falsejat o amb Photoshop”. “Potser sí hi ha un excepticisme o falta de fe avui dia, som menys naïf, i no crec que això sigui necessàriament bo”, ha conclòs.