18.03.2025 - 13:27
|
Actualització: 18.03.2025 - 13:52
Sucar pa amb tomàquet, elaborar salsa de calçots o beure vi amb porró. Aquestes són algunes de les activitats que quaranta creadors de contingut digital de tot el món fan avui en una jornada enogastronòmica a Món Sant Benet (Sant Fruitós de Bages).
Són influenciadors especialitzats en viatges i gastronomia que, fins dissabte, viatjaran per uns quants indrets de Catalunya per conèixer de primera mà la riquesa gastronòmica. I l’objectiu és que tot allò que tastin i vegin ho difonguin a les xarxes socials. La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha explicat que, pel cap baix, volen aconseguir sis milions d’impactes amb 70.000 interaccions. L’acció forma part de la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
Natalie Raymond és una creadora de contingut de Londres que té més de 220.000 seguidors a Instagram, on parla de viatges, gastronomia i hotels. Sibylle Codet és francesa i, d’ençà del 2018, té un bloc de viatges i un compte d’Instagram. Ludmila Danna fa nou anys que té el compte d’Instagram Comer en Buenos Aires, on acumula més de 327.000 seguidors. Totes tres formen part de l’expedició dels quaranta creadors de contingut digital.
Aquesta és una de les més de cinquanta accions que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha organitzat enguany amb motiu de la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Calvera ha dit: “El repte és explicar la cuina catalana al món i difondre’n els plats típics.” De fet, el turista enogastronòmic és un perfil que interessa especialment a l’Agència Catalana de Turisme, perquè gasta un 20% més que no un turista convencional.
I un dels canals on volen difondre l’enogastronomia catalana és, precisament, a les xarxes socials. “El nostre deure és comunicar les experiències en els formats que cada vegada busca més la gent”, ha explicat Calvera. També ha dit que l’Agència Catalana de Turisme es proposa de digitalitzar-se i inspirar prescriptors de les experiències arrelades al país.
Avui, a Món Sant Benet, els influenciadors participaran en uns quants tallers i coneixeran també la feina de la Fundació Alícia. Un dels professionals que hi ensenyen gastronomia és el cuiner Jacint Carafí.
Més viatges a Catalunya
Calvera ha dit per què havien elegit aquest indret de partida: “És un epicentre de gastronomia i enoturisme, amb la proximitat de Montserrat, Cardona i Manresa, i el bressol de la DO Pla de Bages.” Demà els influenciadors començaran cinc viatges que els duran a llocs com ara les Terres de l’Ebre, les Comarques de Girona i la costa de Barcelona.
La majoria ja havien visitat Barcelona, però no coneixien a fons la cuina catalana. “És molt interessant de descobrir la identitat cultural de Catalunya i d’estar a prop dels productors locals”, admet Sibylle Codet. Natalie Raymond hi està d’acord: creu que Catalunya té una cuina fantàstica i té moltes ganes de descobrir una terra nova per a ella. La italiana Cristina Puleo diu que la cuina catalana s’assembla bastant a la italiana i que té moltes ganes de tastar-la i conèixer-la més a fons.