27.06.2024 - 13:23
|
Actualització: 27.06.2024 - 13:56
La reunió d’avui per a negociar l’ERO de Ford ha acabat de manera positiva segons que ha dit a VilaWeb Carlos Faubel, representant d’UGT i líder del comitè d’empresa. Segons Faubel, les negociacions van molt bé i s’està a prop d’arribar a una solució.
Tal com ja es va anunciar en l’anterior reunió, l’empresa s’ha compromès a buscar alternatives per a no despatxar mil treballadors a través de fórmules com un ERTO rotatiu durant els tres anys que falten perquè la fàbrica comence a fer el model multienergia que té programat. Per a assolir-ho es posaran en marxa mecanismes de compensació que depenen tant del govern espanyol com de la generalitat. Segons Faubel, la solució és prou complicada, però està convençut que pot eixir bé. “El compromís que tenim del govern central és que si no posa en marxa el mecanisme RED, serà un de molt semblant per a una situació territorial que afecta el sector de l’automòbil”.
El mecanisme RED és un instrument de flexibilitat i estabilització de l’ocupació que permet a les empreses de sol·licitar mesures de reducció de jornada i suspensió de contractes sense que el treballador es desvincule de l’empresa. Durant aquest període, el treballador percep una prestació que no li resta la prestació per desocupació i ha de participar en plans de formació i fer altres activitats. Aquesta solució l’ha d’aprovar el Consell de Ministres.
Quan Ford va proposar la reducció de plantilla parlava de 996 acomiadaments amb preferència de contractació l’any 2027.
Quant als 626 treballadors que deixaran l’empresa definitivament, l’empresa presentarà una proposta en la pròxima reunió que es farà dimarts vinent. Amb tot, Faubel espera que siguen unes condicions favorables semblants a les que s’han fet en altres ocasions.