27.04.2024 - 12:37
|
Actualització: 28.04.2024 - 23:00
Últim repàs al temari abans d’examinar-se; alguns amb nervis i uns altres amb més tranquil·litat. És l’hora de plasmar sobre el paper l’experiència que molts ja tenen dins l’aula. Aquest era l’ambient a les portes del recinte de l’Institut Joan Brossa i l’EOI Guinardó, a Barcelona, entre alguns dels prop de 18.000 aspirants a una de les 9.344 places convocades en les oposicions de docents, de 90 especialitats, en 25 de les quals hi ha més vacants que opositors, és a dir, que hi haurà places sense cobrir. És el cas d’informàtica, matemàtiques o tecnologia, i un terç d’aquestes especialitats restaran desertes. En canvi, en les especialitats de mestre passa justament el contrari: hi ha més aspirants que no pas places. Les més sol·licitades són les d’educació infantil i primària, en què, de mitjana, hi ha 5 aspirants per plaça: 2.444 aspirants que opten a 404 places en educació infantil i 2.913 per a les 705 que s’ofereixen en educació primària. Respecte del perfil d‘orientador educatiu, la situació és la mateixa: també hi ha més opositors que places. Se’n convoquen 519 d’orientador a secundària i s’hi presenten 1.420 persones. A infantil i primària hi ha 294 vacants a pedagogia terapèutica i 535 candidats.
La segona prova de les oposicions –la defensa de la programació i la situació d’aprenentatge–, es farà més endavant, una vegada el tribunal hagi publicat les citacions corresponents.
Alguns dels opositors han explicat a ACN la dificultat per a preparar-se les proves: “La vida familiar, la feina, preparar les oposicions. És una gimcana”, diu la Mireia, una de les aspirants. “He anat de bòlit tot el curs i el que vull és que s’acabi el procés”, sospira l’Andreu, un altre opositor. És el primer procés ordinari d’Educació després de les oposicions extraordinàries d’estabilització de l’any passat.
En total, els exàmens es fan a 136 seus de 68 municipis catalans i els avaluaran 224 tribunals.