18.07.2024 - 17:33
|
Actualització: 21.07.2024 - 22:34
El nou servei de Banca Mòbil de Catalunya començarà a funcionar a Ponent el mes de desembre. Impulsat per la Generalitat i dut a terme per Caixabanc, el servei garantirà el pas de la banca mòbil a setanta-vuit municipis que no disposen d’oficines fixes. D’aquesta manera, més de 29.500 habitants tindran les mateixes prestacions que les que reben quan visiten una sucursal bancària tradicional. En els pobles de fins a 250 habitants, el servei es garantirà un dia al mes durant un mínim de trenta minuts, mentre que en el cas dels municipis de més població el temps mínim establert és d’una hora. Per comarques, divuit municipis de la Noguera gaudiran del servei, mentre que disset ho faran a la Segarra, dotze al Segrià, onze a l’Urgell i sis al Pla d’Urgell.
Els usuaris de la xarxa itinerant podran retirar i ingressar diners en efectiu, obrir comptes, domiciliar i pagar rebuts, consultar moviments i saldos, a més d’btenir extractes, per exemple. Els usuaris també rebran atenció personalitzada sobre crèdits, préstecs hipotecaris, productes financers i tramitació de queixes i reclamacions. Els ajuntaments determinaran la ubicació on estacionarà el vehicle, faran difusió del servei entre els seus veïns i veïnes, recolliran les incidències que es produeixin i valoraran la qualitat del servei.
El departament d’Economia i Hisenda també ha creat la web bancamobil.gencat.cat en la qual els usuaris podran trobar informació sobre les prestacions que ofereix la banca mòbil, quina entitat prestarà el servei al seu municipi, quins dies passarà, a quines hores, quant de temps s’hi estarà i on estacionarà, entre més.