23.07.2022 - 10:00
|
Actualització: 23.07.2022 - 18:44
Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) començarà dilluns vinent la segona fase de les obres de renovació de via en diversos trams de les línies 1, 2 i 3 de metro de València. Davant l’inici de les obres, planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers, hi ha previst un servei d’autobús alternatiu de divendres a diumenge en els trajectes on s’han de fer talls parcials pels treballs de manteniment i millora de via.
A quins trams hi haurà afectacions?
A la línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten del 25 de juliol al 31 d’agost al tram Alginet-Castelló i del 8 d’agost al 31 d’agost a la connexió entre Empalme i Bétera.
A la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs seran del 25 de juliol fins al 3 d’agost en el tram L’Eliana-Llíria i del 4 d’agost al 21 d’agost entre Les Carolines i Font del Gerro.
D’altra banda, a la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), les afectacions començaran el 25 de juliol i s’allargaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.
Recomanacions i alternatives per als viatgers
L’alternativa d’autobús s’oferirà quan hi hagi servei nocturn especial els divendres, dissabtes o vigília de festiu. Es recomana als usuaris que s’informin de la freqüència dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències en el web o el telèfon gratuït d’informació 900 46 10 46, així com xarxes socials i aplicació de mòbil.
En cada estació hi haurà informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i a l’hora de fer el transbord, atès que algunes no estan a la mateixa ubicació per impossibilitat física d’accés dels vehicles.
Per a executar les obres, la Generalitat ha pressupostat més de trenta-dos milions d’euros, amb l’objectiu d’aconseguir una millora de la seguretat, comoditat i puntualitat. En aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va fer el proppassat ms d’abril s’actua sobre aparells de via, és a dir, desviaments o travessies i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.
L’objectiu és afrontar el deteriorament que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que presenten més problemes al servei de manteniment, fet pel qual requereixen ser substituïts a curt o mitjà termini.