Comencen les obres al metro de València: quin tram afectaran?

  • Hi ha previst un servei d'autobús alternatiu · Es vol aconseguir una millora de la seguretat, comoditat i puntualitat

VilaWeb

Europa Press / Redacció

23.07.2022 - 10:00
Actualització: 23.07.2022 - 18:44

Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) començarà dilluns vinent la segona fase de les obres de renovació de via en diversos trams de les línies 1, 2 i 3 de metro de València. Davant l’inici de les obres, planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers, hi ha previst un servei d’autobús alternatiu de divendres a diumenge en els trajectes on s’han de fer talls parcials pels treballs de manteniment i millora de via.

A quins trams hi haurà afectacions?

A la línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten del 25 de juliol al 31 d’agost al tram Alginet-Castelló i del 8 d’agost al 31 d’agost a la connexió entre Empalme i Bétera.

A la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs seran del 25 de juliol fins al 3 d’agost en el tram L’Eliana-Llíria i del 4 d’agost al 21 d’agost entre Les Carolines i Font del Gerro.

D’altra banda, a la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport),  les afectacions començaran el 25 de juliol i s’allargaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.

Recomanacions i alternatives per als viatgers

L’alternativa d’autobús s’oferirà quan hi hagi servei nocturn especial els divendres, dissabtes o vigília de festiu. Es recomana als usuaris que s’informin de la freqüència dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències en el web o el telèfon gratuït d’informació 900 46 10 46, així com xarxes socials i aplicació de mòbil.

En cada estació hi haurà informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i a l’hora de fer el transbord, atès que algunes no estan a la mateixa ubicació per impossibilitat física d’accés dels vehicles.

Per a executar les obres, la Generalitat ha pressupostat més de trenta-dos milions d’euros, amb l’objectiu d’aconseguir una millora de la seguretat, comoditat i puntualitat. En aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va fer el proppassat ms d’abril s’actua sobre aparells de via, és a dir, desviaments o travessies i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

L’objectiu és afrontar el deteriorament que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que presenten més problemes al servei de manteniment, fet pel qual requereixen ser substituïts a curt o mitjà termini.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor