12.12.2023 - 16:50
|
Actualització: 13.12.2023 - 10:50
A partir de l’any vinent ja no caldrà treure els líquids i els ordinadors de les maletes per passar els controls de seguretat de l’aeroport de Barcelona. Ho ha explicat la directora, Eva Valenzuela, que creu que la mesura agilitarà l’accés a les zones d’embarcament i millorarà el nivell de seguretat i d’experiència del viatger.
El canvi de les màquines dels controls es farà progressivament i es preveu que, a l’estiu, el nou sistema d’escànners amb raigs X en 3D ja funcioni a la terminal 2 (T2). “És un canvi important perquè control de seguretat és un dels punts que origina més fricció amb el passatger”, ha dit.
Novembre de rècord de passatgers
El trànsit de viatgers a l’aeroport de Barcelona al novembre va superar per primera vegada les dades del 2019, fins a 3,8 milions, un 4,3% més que el mateix mes de l’any anterior a la covid. Així ho ha explicat la directora, que també ha detallat que s’han registrat 25.100 moviments, un 1% més que no fa quatre anys. Valenzuela ha explicat que encara hi ha marge per a augmentar les cinquanta rutes intercontinentals que té el Prat –tres més que el 2019–, però que es podria arribar al pic si totes les companyies pretenen volar en hores punta.
“Ens consta que hi ha companyies que tenen molt d’interès a obrir noves rutes intercontinentals i aviat podrem arribar a la màxima activitat intercontinental que l’aeroport pot tenir en la situació actual”, ha dit. Valenzuela ha assenyalat que els 55 milions de viatgers anuals és un “màxim teòric”. Per exemple, les aerolínies poden optar per operar amb avions de més capacitat, de manera que amb una operació es mouen més viatgers. Concretament, es calcula que la terminal T1 pot acollir 33 milions de passatgers anuals i la T2 22 milions de viatgers més.