Nova reunió per a evitar la vaga a Rodalia poques hores abans de la primera aturada

  • El ministeri de Transports espanyol, Renfe, Adif, la Generalitat i els sindicats intenten d'arribar a un acord per a desconvocar les set jornades de vaga convocades contra el traspàs de Rodalia i la privatització del transport de mercaderies

VilaWeb
16.03.2025 - 16:10
Actualització: 16.03.2025 - 18:46
00:00
00:00

El ministeri de Transports espanyol, Renfe, Adif, representants de la Generalitat i dels sindicats es tornen a reunir a Madrid poques hores abans de la primera de les set jornades de vaga convocades per Renfe i Adif. Les aturades, que comencen demà, protesten contra les implicacions del traspàs de Rodalia a Catalunya i la “privatització” del transport de mercaderies. L’objectiu del ministeri és d’arribar a un acord que permeti de desconvocar les mobilitzacions.

Divendres hi va haver una reunió en què el govern espanyol va presentar un esborrany d’acord que proposa que el nou operador de Rodalia, que haurà de gestionar el servei quan es completi el traspàs, romangui dins el grup Renfe a tots els efectes. Segons fonts sindicals, aquesta proposta es va considerar “positiva”. Els sindicats CCOO, UGT, CGT, Confederació Intersindical-SF i SEMAF han convocat aturades totals i parcials per als dies 17, 19, 24, 26, 28 de març, i 1 i 3 d’abril. Des de dijous, el ministeri de Transports i els representants dels treballadors negocien, i divendres van rebre una proposta que inclou la continuïtat del nou operador dins Renfe, bo i garantint els drets laborals. Quant a la titularitat de les vies, l’esborrany estableix que Adif continuarà administrant integralment la línia R1 entre la Sagrera i Maçanet-Massanes i que el traspàs no afectarà els drets sociolaborals dels treballadors d’aquesta empresa pública.

Ahir, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va dir que el nou operador de Rodalia “no ha d’obstaculitzar en cap cas” els drets laborals dels treballadors, i va defensar que aquests drets poden ser “compatibles” amb el traspàs. Per una altra banda, ERC va demanar de “no contraposar” els drets dels treballadors i dels usuaris de Renfe, i va insistir que la gestió de Rodalia ha de recaure en “una empresa 100% d’obediència catalana”. També va subratllar que l’acord amb el PSOE pel traspàs és “inequívoc” i que res no està en qüestió ni posen en crisi cap dels acords als quals van arribar, segons qye va declarar dissabte el vice-secretari general de comunicació del partit, Isaac Albert.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
Fer-me'n subscriptor