08.01.2023 - 14:31
|
Actualització: 08.01.2023 - 18:56
Un usuari de la sanitat valenciana ha denunciat a Twitter una doble agressió lingüística patida avui al centre de salut de Biar (Alt Vinalopó).
Acabe de patir una doble discriminació lingüística a un centre de @GVAsanitat a Biar, municipi de majoria valencianoparlant.
👇🏼👇🏼
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023
El denunciant, segons que ha explicat ell mateix, ha arribat al centre amb la intenció de ser atès en català, però la treballadora que l’ha rebut li ha exigit d’entrada que se li adrecés en castellà. “En castellà, en castellà, que el valencià…”, li ha etzibat, en espanyol. “Ha estat un acte reflex, només d’identificar que parlava valencià, s’ha llançat a silenciar-me”, denuncia l’agredit.
1r: WTF
– Hola, bon dia [comence a explicar què em passa]
– [sense deixar-me seguir] En castellano, en castellano. Que el valenciano…Ha sigut un acte reflex, on només identificar que parlava valencià, s'ha llançat a silenciar-me.
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023
Tan bon punt s’ha trobat amb aquesta situació, el denunciant ha cercat una altra treballadora perquè l’atengués, però els problemes amb la llengua no s’han acabat ací. En compte d’atendre’l en català, se li ha adreçat en anglès i li ha demanat si el parlava, cosa que ha donat lloc a una conversa “sense cap mena de sentit”.
2n: Do you speak english?
– Hola, bon dia [explique de nou què em passa]
– [amb expressió de ja voràs] Do you speak english?
– [flipant pq estava atenent a unes persones majors] Yes I do…*[insert conversa sense sentit en anglès sense cap tipus de sentit]
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023
“Doncs això, que una ha tractat de silenciar-me i l’altra de vacil·lar-me. Les dues amb acte reflex, sense voluntat mínima d’entendre res”, lamenta. I afegeix: “La de l’anglès, li ho dirà a totes les persones que li parlen en valencià? Què pretens amb eixe comentari? La veritat és que et quedes perplex.”
Doncs això, que una ha tractat de silenciar-me i l'altra de vacil·lar-me. Les dos amb acte reflex, sense voluntat mínima d'entendre res.
La de l'anglés, li ho dirà a totes les pesones que li parlen en valencià? Què pretens amb eixe comentari?
La veritat és que et quedes perplex
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023
Finalment, recorda que durant la visita ha anat intercalant el català i l’han entès sense cap dificultat. “De nou, es demostra que el problema no és l’idioma, sinó l’actitud. El servei, immillorable, l’única cosa que demane és que no em maltracten per expressar-me”, acaba dient.
La millor part és que mentres m'atenien, he anat intercalant valencià i m'han entés i contestat sense problemes.
De nou, es demostra que el problema no és l'idioma, sinó l'actitud.
El servei immillorable, la única cosa que demane és que no em maltracten per expressar-me.
— Quim Morera (@Quim_Morera) January 8, 2023