13.01.2024 - 20:22
|
Actualització: 13.01.2024 - 20:31
Un vol Boeing 737 local de la companyia japonesa All Nippon Airways ha hagut de girar cua poc després d’haver-se enlairat perquè ha detectat una esquerda a la finestra de la cabina, segons que recull l’agència Reuters. Ha estat avui, una setmana després de l’incident greu d’Alaska Airlines, quan va perdre en ple vol tota una secció del buc, corresponent a una de les portes d’emergència.
El vol d’All Nippon Airway s’ha enlairat a l’aeroport Sapporo-New Chitose i es dirigia al de Toyama, però ha tornat a l’aeroport d’origen. Hi viatjaven cinquanta-nou passatgers i sis tripulants. En aquest cas, l’avió no era un dels avions 737 Max 9 de Boeing, el de l’incident d’Alaska Airlines.
L’accident d’Alaska Airlines va ser tan sols la darrera polèmica que involucra Boeing. La companyia arrossega uns quants anys turbulents, amb la responsabilitat de la directiva en dos accidents que deixaren més de quatre-cents morts entre el 2018 i el 2019. Tot plegat pot fer perillar la seva posició com a principal fabricant d’avions del planeta.
L’accident d’Alaska Airlines del cap de setmana passat va ser tan sols el símptoma darrer –i més significatiu– dels defectes de producció que les naus de Boeing continuen arrossegant. L’abril passat, la companyia ja va haver d’endarrerir el lliurament d’alguns 737 Max, després d’un error en la instal·lació del buc. Pocs mesos després, a l’agost, va descobrir forats en la part posterior de la cabina d’alguns 737 Max, cosa que va fer que els lliuraments d’aquest model al setembre caiguessin al nivell més baix d’ençà del 2021. Al desembre, quan les dificultats de producció de l’estiu semblaven definitivament superades, Boeing va haver de demanar a les aerolínies que inspeccionessin tots els seus 737 Max perquè va trobar visos descollats dins el timó de direcció d’una nau pendent de ser lliurada.