Nou incident amb Boeing: un avió gira cua després d’haver detectat una esquerda a la finestra de la cabina

  • Ha passat una setmana després de l'incident d'Alaska Airlines, quan en ple vol un 737 Max 9 de Boeing va perdre la porta d'emergència

VilaWeb
Imatge d'un avió de la companyia japonesa All Nippon Airways (fotografia: @FlyANA_official).

Redacció

13.01.2024 - 20:22
Actualització: 13.01.2024 - 20:31

Un vol Boeing 737 local de la companyia japonesa All Nippon Airways ha hagut de girar cua poc després d’haver-se enlairat perquè ha detectat una esquerda a la finestra de la cabina, segons que recull l’agència Reuters. Ha estat avui, una setmana després de l’incident greu d’Alaska Airlines, quan va perdre en ple vol tota una secció del buc, corresponent a una de les portes d’emergència.

El vol d’All Nippon Airway s’ha enlairat a l’aeroport Sapporo-New Chitose i es dirigia al de Toyama, però ha tornat a l’aeroport d’origen. Hi viatjaven cinquanta-nou passatgers i sis tripulants. En aquest cas, l’avió no era un dels avions 737 Max 9 de Boeing, el de l’incident d’Alaska Airlines.

L’accident d’Alaska Airlines va ser tan sols la darrera polèmica que involucra Boeing. La companyia arrossega uns quants anys turbulents, amb la responsabilitat de la directiva en dos accidents que deixaren més de quatre-cents morts entre el 2018 i el 2019. Tot plegat pot fer perillar la seva posició com a principal fabricant d’avions del planeta.

L’accident d’Alaska Airlines del cap de setmana passat va ser tan sols el símptoma darrer –i més significatiu– dels defectes de producció que les naus de Boeing continuen arrossegant. L’abril passat, la companyia ja va haver d’endarrerir el lliurament d’alguns 737 Max, després d’un error en la instal·lació del buc. Pocs mesos després, a l’agost, va descobrir forats en la part posterior de la cabina d’alguns 737 Max, cosa que va fer que els lliuraments d’aquest model al setembre caiguessin al nivell més baix d’ençà del 2021. Al desembre, quan les dificultats de producció de l’estiu semblaven definitivament superades, Boeing va haver de demanar a les aerolínies que inspeccionessin tots els seus 737 Max perquè va trobar visos descollats dins el timó de direcció d’una nau pendent de ser lliurada.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor