21.02.2022 - 11:11
|
Actualització: 21.02.2022 - 12:11
Una dona de Benilloba (Comtat) ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística en un centre de salut. Rebeca Sanjuán ha explicat a À punt, que es va veure obligada a sol·licitar un canvi de metge perquè el seu li va dir que en català “ni l’entenia ni l’atendria”.
Segons que explica, els fets van passar el dimecres quan es va dirigir al seu metge en català durant una cita telefònica. El sanitari li va dir que no l’entenia i que no la podia atendre. Rebeca Sanjuán diu que li va repetir més lentament i que el metge va insistir que no l’entenia i que havia de parlar en castellà.
Davant d’aquesta situació, l’afectada es va traslladar personalment al centre de salut. “Allí les formes no foren amables perquè insistia que havia de parlar-li en castellà. Li vaig dir que si no entenia valencià podia fer un curs com fa tothom que no coneix la llengua, però em va respondre que ell no anava a fer cap curs de res”, afegeix, tot denunciant l’actitud intransigent del metge.
Sanjúan diu que ha presentat una queixa davant l’Oficina de Drets Lingüístics i ha denunciat que l’han hagut de derivar a una altra localitat a tres quilòmetres. “Tinc facilitat perquè per sort tinc vehicle propi, però si no tinguera mitjans hauria de quedar-me ací amb el mateix problema. El deure de les persones que treballen per a l’administració pública és tindre un nivell adequat per a entendre els seus pacients quan parlen en valencià”.