09.11.2020 - 10:40
|
Actualització: 09.11.2020 - 10:41
Norwegian ha admès que es troba en una ‘situació complexa‘ després que el govern noruec hagi denegat més ajuda financera a la companyia per fer front a l’impacte de la covid-19, que ha reduït l’activitat de l’aerolínia a mínims històrics. El govern noruec ha declinat oferir més suport financer aquest matí i ara la companyia ‘està avaluant els efectes’ de l’anunci. Paral·lelament, el conseller delegat, Jacob Schram, i el director financer, Geir Karlsen, oferiran una conferència de premsa per pronunciar-se sobre la delicada situació de la companyia, que entre d’altres, fins abans de la pandèmia operava a l’Aeroport del Prat en vols de mitjana i llarga distància, sobretot cap als Estats Units.
La companyia també utilitza l’Aeroport d’Alguaire per estacionar alguns dels aparells que manté a terra com a conseqüència de la inactivitat de l’aerolínia. Concretament, a principis d’octubre, hi havia quatre avions a les instal·lacions d’Alguaire.
En un comunicat, Norwegian explica que a partir d’ara encara un ‘futur incert’ després de l’anunci del govern noruec, però ha deixat clar que intentarà continuar amb l’activitat. ‘El fet que el nostre govern hagi decidit desistir de proporcionar més suport financer és molt decebedor i és com una bufetada a la cara per a tothom qui des de Norwegian lluita per la companyia mentre els nostres competidors reben milions dels seus governs respectius’, ha lamentat el conseller delegat, Jacob Schram.
L’aerolínia també ha recordat que anteriorment havia pogut reestructurar el seu deute i que abans de la pandèmia va avançar que el del 2020 havia estat ‘el millor estiu de la història’ per a la companyia. Al maig, l’empresa va culminar el procés de recapitalització després de convertir 12.700 milions de corones de deute en capital i d’obtenir garanties creditícies del govern noruec per valor de 3.000 milions de corones.
Norwegian va recuperar tres rutes des del Prat –a Oslo, Copenhaguen i Estocolm- el passat 1 de juliol i des de Palma, Alacant, Màlaga i Gran Canària. Al mateix temps, però, aquest estiu mantenia un conflicte obert amb els treballadors, que acusen la companyia de no voler ser responsables de 400 pilots i 900 tripulants de cabina que van ser contractats a través de la filial Norwegian Air Resources i de fer servir ‘un complex entramat de societats’ per eximir-se de les responsabilitats davant possibles indemnitzacions per acomiadament i dels deutes a la Seguretat Social.