11.05.2017 - 09:46
|
Actualització: 11.05.2017 - 12:11
‘El compromís de puntualitat és voluntari’, aquesta és la resposta que Renfe va donar a una estudiant a València que es queixava dels retards a Twitter. ‘No pot ser que sigui tan car moure’m pel meu país, amb retards i, a més, haver de resar per arribar encara més tard perquè et tornin el 100% [de l’import del bitllet]’, va escriure la noia.
@Renfe no puede ser q sea tan caro moverme por mi país, con retrasos y encima tener q rezar para q llegue más tarde para q me den el 100%
— Ana Montes (@anamontes8) May 10, 2017
En la resposta, Renfe demanava a l’estudiant que entengués que amb la directiva europea a la mà les compensacions per retards podrien ser pitjors del que són. ‘Si apliquéssim la directiva europea, només indemnitzaríem a partir de 90 [minuts de retard]. O sigui que no està malament’, afegia.
@anamontes8 El Compromiso de Puntualidad es voluntario, si siguiéramos la directiva europea solo indemnizaríamos a partir de 90′. Así que no está mal. 😉
— Renfe (@Renfe) 10 de maig de 2017
Tanmateix, va continuar exclamant-se. ‘No pots calcular mai a quina hora arribaràs’, denunciava.
@Renfe Pero si poneis unos valores almenos que Sean mas equitativos. Porque casi una hora de retraso no es lo mismo que media hora.
— Ana Montes (@anamontes8) 10 de maig de 2017
@Renfe Y si los retrasos fueran Puntuales aún. Pero es demasiado habitual un retraso en Renfe. No puedes nunca calcular a que hora se llega.
— Ana Montes (@anamontes8) 10 de maig de 2017
A més, l’estudiant clamava per una reforma de les indemnitzacions perquè els percentatges actuals són injustos. I va proposar un import fix per minut de retard, tal com es pot veure en aquests piulets:
@Renfe pq 55 min esta + cerca de 60 que de 30. Y siguiendo las reglas si lleva 55 min retraso me dan el 50% y si llevo 60min me dan el 100% pic.twitter.com/bySp4wuXZh
— Ana Montes (@anamontes8) May 10, 2017
la devolución por retraso de @Renfe debería ser por min: a tantos € de devol. por min.
— Ana Montes (@anamontes8) May 10, 2017