El piulet desafortunat de Renfe responent a una usuària de València que es queixava dels retards

  • 'El compromís de puntualitat és voluntari', diu Renfe a una estudiant

VilaWeb

Redacció

11.05.2017 - 09:46
Actualització: 11.05.2017 - 12:11

‘El compromís de puntualitat és voluntari’, aquesta és la resposta que Renfe va donar a una estudiant a València que es queixava dels retards a Twitter. ‘No pot ser que sigui tan car moure’m pel meu país, amb retards i, a més, haver de resar per arribar encara més tard perquè et tornin el 100% [de l’import del bitllet]’, va escriure la noia.

En la resposta, Renfe demanava a l’estudiant que entengués que amb la directiva europea a la mà les compensacions per retards podrien ser pitjors del que són. ‘Si apliquéssim la directiva europea, només indemnitzaríem a partir de 90 [minuts de retard]. O sigui que no està malament’, afegia.

Tanmateix, va continuar exclamant-se. ‘No pots calcular mai a quina hora arribaràs’, denunciava.

A més, l’estudiant clamava per una reforma de les indemnitzacions perquè els percentatges actuals són injustos. I va proposar un import fix per minut de retard, tal com es pot veure en aquests piulets:

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor