La taula de reindustrialització de Nissan ratifica els acords sobre el futur de la planta després de dos anys de negociació

  • Les administracions preveuen de fer un acte públic per a escenificar l'acord abans de dues setmanes

VilaWeb
Redacció / ACN
01.03.2023 - 13:10
Actualització: 01.03.2023 - 17:46

La taula de reindustrialització de Nissan, integrada pels treballadors de la marca, el govern, l’estat espanyol, l’empresa nipona i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha ratificat els darrers acords entre les parts, que posen punt final a un concurs de dos anys per a trobar un substitut a la multinacional. En la vint-i-vuitena reunió, les parts han comentat la signatura de l’acord entre el Consorci i la logística australiana Goodman, guanyadora de la licitació; i entre Nissan i el hub d’electromobilitat. Aquest darrer acord es va tancar dimarts. Totes les administracions tenen previst de fer un acte públic per escenificar el relleu abans de dues setmanes.

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha destacat en un comunicat que aquest pas permetia de passar a la fase de concreció per tal de començar, posteriorment, la contractació progressiva dels ex-treballadors i fer que la nova activitat industrial de la planta sigui finalment una realitat. “Els acords traslladats avui són un pas importantíssim en el procés de reindustrialització”, ha afegit el conseller.

Per la seva banda, la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme espanyola, Reyes Maroto, ha dit que els projectes seleccionats, D-Hub i Silence, garanteixen les capacitats industrials i l’ocupació després de l’anunci de Nissan de tancar les fàbriques a Catalunya.

El delegat especial del Consorci de la Zona Franca, Pere Navarro, ha recordat que la prioritat ha estat sempre recuperar els llocs de feina afectats pel tancament de la marca. Amb això en ment, la taula de reindustrialització ha avaluat al llarg dels darrers anys més d’una quinzena de projectes. També s’ha concedit al hub d’electromobilitat un ajut públic de 65 milions d’euros corresponents al projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica (PERTE).  Aquests recursos han de servir per a fomentar la fabricació a la Zona Franca de vehicles i tecnologies relacionades amb la mobilitat sostenible.

“D’aquesta manera, culmina la concreció del projecte que ha de garantir el procés de reindustrialització. És un punt i seguit que ara dóna pas a la materialització dels acords signats per Goodman i el hub, i de l’inici de les contractacions perquè el hub pugui començar l’activitat industrial”, han destacat els membres de la taula en un comunicat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor