Nissan inclou els sis-cents afectats per l’ERO a Barcelona dins la retallada de 12.500 llocs de treball a escala mundial

  • Els sindicats i la direcció de la companyia a Barcelona s'han reunit aquesta tarda per analitzar la situació

VilaWeb

ACN

25.07.2019 - 20:04
Actualització: 25.07.2019 - 20:09

Els treballadors de Nissan i la direcció de la multinacional a Barcelona s’han reunit avui a la tarda després de l’anunci dels directius de la marca sobre la intenció de retallar 12.500 llocs de feina a les diferents plantes de l’empresa automobilística arreu de món.

Segons fonts sindicals, els dirigents han traslladat als representants dels treballadors que la retallada a nivell mundial es deu a la males xifres de venda i el mal estat financer de la companyia i que els expedients de regulació d’ocupació de l’any passat i aquest 2019 ja estan inclosos en la xifra facilitada per la direcció de la companyia al Japó. Entre els dos anys, la plantilla ja s’ha reduït en 6.400 persones, de les quals sis-cents corresponen a la planta de la Zona Franca, segons han confirmat també fonts de la companyia. Pel que fa els 6.100 treballadors restants, haurien de deixar progressivament la companyia fins al març del 2023 (final de l’exercici fiscal japonès del 2022). La mesura podria afectar a sis països, tot i que per ara es desconeix de quins es tracta.

Fa pocs mesos, a la planta de Barcelona, ja es van acordar 550 prejubilacions i 50 baixes voluntàries. La marca nipona ha explicat aquest migdia que està implementant ‘reformes estratègiques’ per tal de construir un base operativa que garanteixi una rendibilitat coherent i sostenible a mitjà termini. Ha afegit que avança ràpidament per optimitzar les estructures de costos i les operacions de fabricació, al mateix temps que millora el valor de la marca.

D’altra banda, ha explicat que continuarà fent inversions ‘substancials’ en tecnologies que reforcin la competitivitat del producte en el marc de la seva visió Nissan Intelligent Mobility. Això inclou el sistema d’assistència de conductors ProPILOT, així com el llançament de vehicles amb xarxes electrificades, inclosos els models e-Power i models de bateries elèctriques, en nous mercats. A més, continuarà expandint-se a noves àrees de negoci, en línia amb l’acord amb Waymo per explorar els serveis de mobilitat sense conductor al Japó i l’estat francès.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor