Netflix duplica el nombre d’usuaris a Espanya en sis mesos i arriba a 540.000 llars, segons la CNMC

  • Netflix, la plataforma nord-americana de pel·lícules i sèries en streaming, pràcticament ha duplicat els seus usuaris en mig any i és utilitzada per un 3,4% de les cases amb accés a internet, és a dir, per unes 540.000 llars a Espanya.

VilaWeb
Redacció
26.05.2017 - 12:05

MADRID, 26 (EUROPA PRESS)

Netflix, la plataforma nord-americana de pel·lícules i sèries en streaming, pràcticament ha duplicat els seus usuaris en mig any i és utilitzada per un 3,4% de les cases amb accés a internet, és a dir, per unes 540.000 llars a Espanya.

Així es desprèn dels resultats del Panell de Llars CNMC, una enquesta a llars i individus de periodicitat semestral, amb el qual la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) recopila informació directament dels ciutadans, a través d’enquestes i anàlisis de les factures dels serveis.

L’enquesta d’aquesta quarta onada, que es va dur a terme en el quart trimestre del 2016 i va incloure 4.814 llars i 9.163 individus, mostra que la plataforma de Movistar, Yomvi (o Movistar+ en els dispositius) és la més utilitzada per les llars (7,6%) quant als serveis de pagament per veure continguts audiovisuals en línia.

En tercer lloc, per darrere de Netflix, se situa Wuaki (1,3%), que pràcticament no ha variat en els últims sis mesos. L’estudi de la CNMC revela que el 88% de les llars amb accés a internet no utilitza plataformes de pagament per al consum de contingut audiovisual.

Segons el Panell de Llars CNMC, gairebé quatre de cada deu espanyols van veure continguts audiovisuals per internet almenys un cop a la setmana, i la meitat d’ells van mirar reemisions de programes de televisió. A més, nou de cada deu entrevistats asseguren mirar la televisió per oci i entreteniment, mentre que els que es connecten a la televisió per informar-se són un 62% i per aprendre dos de cada deu.

Respecte al temps dedicat per part dels espanyols a veure continguts audiovisuals, l’estudi de la CNMC conclou que pràcticament no ha variat en els últims dotze mesos i oscil·la entre les 3 o 4 hores al dia de la televisió i els 20-25 minuts de la tauleta.

A més, la investigació assenyala que quanta més edat tenen els usuaris més hores dediquen a la televisió i menys temps a les pantalles d’ordinadors, tauleta o mòbils per consumir contingut audiovisual. Per exemple, els joves de 16 a 24 anys es passen més hores amb el telèfon mòbil que amb la televisió.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor