09.06.2017 - 14:43
|
Actualització: 09.06.2017 - 15:23
L’Institut de la Comunicació (inCom) de l’Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha presentat avui l’Observatori de la Comunicació a Catalunya, que vol ser una eina de col·laboració, durant la jornada ‘Dissenyant eines per mesurar l’audiència digital a Catalunya’.
La directora de l’inCom, Amparo Huertas, ha explicat que l’observatori –que compta amb el suport de la Generalitat i el suport del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC)– està enfocat a investigadors de les ciències de la comunicació, professionals del sector i públic general, i un dels seus objectius serà convocar trobades anuals.
L’Observatori és un nou espai digital que farà un seguiment permanent del sector comunicatiu per a convertir-se en una font d’informació bàsica tant per a l’àmbit acadèmic com per al professional.
S’actualitzarà diàriament amb continguts propis i aliens, tindrà una agenda d’actes desenvolupats a Catalunya i una actualització permanent de les dades recollides per a l’elaboració de l’Informe de la Comunicació a Catalunya, la nova edició de la qual tindrà lloc a la tardor, ha dit Huertas.
SISTEMA HOMOLOGAT
En la inauguració de la jornada, el president del CAC, Roger Loppacher, ha demanat aquest divendres al sector audiovisual la implantació d’un sistema homologat per mesurar les audiències dels continguts que es difonen per Internet.
“És necessari homologar i acordar un nou sistema de mesura integrat perquè sigui la referència del sector, com el són les dades de Kantar o l’EGM”, ha afirmat Loppacher.
Ha considerat que és necessari crear un sistema d’audimetroa ‘crossmedia’, que integri les audiències que es generin des de qualsevol dispositiu, així com la televisió tradicional, la Smart TV, les tauletes tàctils i el mòbil.