29.07.2017 - 11:07
Registra una facturació de 54,3 milions i un Ebitda de 19,1 milions d’euros al primer semestre
MADRID, 29 (EUROPA PRESS)
Naturhouse, companyia especialitzada en la venda de productes dietètics i la reeducació d’hàbits alimentaris, ha registrat una important acceleració del creixement a França del 3,3% al segon trimestre de 2017 enfront del 0,6% registrat al primer trimestre, segons ha informat l’empresa en un comunicat.
En concret, aquesta positiva evolució a França, un país que representa el 48,6% del negoci del grup en termes d’Ebitda i el 42,5% en vendes, mostra, a més de la fortalesa del model de negoci, que les mesures que s’han implementat en 2017 estan donant resultat, després de la incorporació d’un nou director general que ha mostrat una “excel·lent integració i elevada experiència” en el negoci de franquícies.
Naturhouse ha reforçat a França el seu personal comercial amb un perfil més tècnic amb l’objectiu de potenciar la rendibilitat de les botigues i ha incrementat la seva inversió en publicitat, posant el focus en la presència ‘online’, a més d’en mitjans tradicionals. Així mateix, la companyia aposta per nous productes, com la nova divisió de plats preparats, que està tenint un acolliment molt per sobre de l’esperat en el país.
El creixement a França, al costat de la positiva evolució del mercat espanyol, ha destacat en el resultat obtingut al tancament del primer semestre de 2017, en el qual Naturhouse va registrar una facturació de 54,3 milions d’euros, un resultat brut d’explotació (Ebitda) de 19,1 milions d’euros i un marge Ebitda del 35,2% rècord del seu sector i superior al ‘guidance’ de la companyia.
El president de Naturhouse, Félix Regirada, s’ha mostrat optimista amb aquests resultats. “L’acceleració del creixement a França i el manteniment del to positiu a Espanya ens permeten pensar en una millora dels nostres fonamentals en els propers trimestres, que es veuran reforçats a més en el mig termini amb l’aportació dels nous països, el nivell dels quals de desenvolupament està d’acord a les nostres previsions”, ha indicat.
Per la seva banda, la caixa neta augmenta un 28% després d’haver pagat 10,8 milions d’euros en dividends i estar en plena expansió geogràfica, amb les inversions i despeses que d’això es deriva.
Aquesta capacitat de generació de caixa permet a Naturhouse retribuir als seus accionistes amb un dividend a compte dels resultats del 2017 per un import de 0,20 euros per acció, que s’abonarà el proper 15 de setembre, la qual cosa suposa una rendibilitat del 4,7% prenent com a referència el preu de tancament del valor al juny.
En termes de ‘guidance’ d’obertures netes, Naturhouse ha aconseguit en el primer semestre de l’any un 61% de l’objectiu de tot l’exercici. Per 2017, la signatura s’ha compromès a mantenir el marge Ebitda en el rang 30%-35%, un ‘payout’ superior al 85% i tancar l’exercici amb 2.400 centres.