Musk prova de tapar la crisi de Twitter amb un sondatge per a reobrir el compte de Trump

  • El magnat obre un sondatge públic que determinarà si reobre el compte de Trump, que Twitter va blocar arran de l'assalt al Capitoli dels EUA

VilaWeb
19.11.2022 - 09:30
Actualització: 19.11.2022 - 11:37

El propietari de Twitter, Elon Musk, ha fet un sondatge públic –que durarà vint-i-quatre hores– a la xarxa social sobre la restitució del perfil de l’ex-president dels EUA Donald Trump. En aquest sentit, ha donat a entendre que el resultat marcarà la decisió final perquè ha escrit: “Vox populi, vox dei” (veu del poble, veu de déu, en llatí).

El sondatge ha superat els tres milions de votacions en tan sols una hora i, ara per ara, els usuaris es decanten, amb el 53% dels vots, perquè Trump recuperi el seu compte, que va ser inhabilitat arran de les crides que va fer als seus seguidors en l’assalt al Capitoli dels EUA. 

Ahir, Musk va reconèixer que encara no havia pres una decisió sobre el compte de l’ex-president, tot i que Twitter ja ha rehabilitat alguns perfils com els de l’actriu i humorista Kathy Griffin, el psicòleg Jordan Peterson i el portal satíric-conservador Babylon Bee.

El magnat ha obert el sondatge unes hores després de la fuga en massa dels treballadors de Twitter, que s’han negat a treballar sota les condicions extremes que havia ordenat. Arran d’això, Musk va decretar el tancament de totes les seus de l’empresa fins dilluns per evitar possibles danys.

Segons mitjans nord-americans, ahir més d’un miler de treballadors van deixar els seus llocs de feina, fet que col·loca la xarxa social en una situació crítica, perquè la manca de personal pot condicionar-ne el funcionament abans d’un esdeveniment d’abast planetari com és la inauguració del Mundial de Catar.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor