Les motos dels Mossos podran incorporar radars lleugers per a detectar excés de velocitat

  • Hi haurà deu aparells nous més versàtils i dissimulats · Els models són de pistola làser, que permet de detectar els excessos apuntant al davant al darrere del vehicle

VilaWeb

ACN

21.07.2022 - 15:50

Les motos dels Mossos d’Esquadra de trànsit podran transportar radars mòbils molt lleugers per a detectar vehicles amb excés de velocitat. Concretament, els nous aparells, anomenats TRUCAM II, són de model lidar (pistola làser) i per les seves dimensions reduïdes són portàtils i molt lleugers. Precisament per aquest motiu, aquest tipus de cinemòmetre pot ser transportat a l’interior de la maleta d’una moto-patrulla i ubicat en un suport en aquests vehicles. Aquest fet permet aprofitar la mobilitat i accessibilitat de la motocicleta per situar el control policíac en ubicacions noves, en les quals un cotxe-patrulla no hi pot estacionar ni situar-s’hi.

En aquest sentit, aquesta dinàmica policíaca amb radars mòbils de darrera tecnologia embarcats en motos-patrulla permeten tenir més versatilitat i adaptabilitat en els controls d’excés de velocitat. Actualment, a la xarxa viària catalana hi ha 246 punts de control, dels quals trenta-vuit són radars de tram, i la resta són punts fixos.

La policia de la Generalitat disposa ara de set radars TRUCAM II repartits per totes les regions policíaques i aviat n’incorporaran tres més. Convé destacar que aquest cinemòmetre mesura la velocitat dels vehicles des d’una posició estàtica i pot controlar els vehicles a més de 200 metres de distància, tant mesurant-los la velocitat des de davant o des de darrere. A més, es pot utilitzar en accions de vigilància policíaca nocturnes, atès que l’aparell va equipat amb un flaix de llum infraroja que il·lumina la carretera quan detecta una infracció de velocitat.

Els radars TRUCAM II també permeten fer controls de velocitat selectius de vehicles, una especificitat manual molt útil en els casos de campanyes de control de determinats tipus de vehicle, com ara les motocicletes, o bé altres tipus que tenen una limitació de velocitat especifica, com camions, autocars o furgonetes. A més de les motos-patrulla, l’aparell també es pot fer servir des de diferents tipus de suport: des d’un trípode, des d’un suport per tanca metàl·lica (biona), des d’un suport dins d’un vehicle, i també es pot instal·lar a l’interior de les caixes radar.

La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor