12.09.2017 - 19:07
La companyia detallarà la seva estratègia en zero emissions a principis del 2018
FRANKFURT, 12 (De l’enviada especial d’EUROPA PRESS, Núria Vila)
El president de Seat, Luca de Meo, ha assegurat aquest dimarts que l’aposta del Grup Volkswagen –matriu de la marca espanyola– per la mobilitat elèctrica suposa una “oportunitat d’afegir volums addicionals a tota l’equació”, i ha assegurat que Seat està asseguda a les taules en què es dissenya aquesta estratègia per augmentar els vehicles de zero emissions.
En una trobada amb mitjans en el Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt, de Meo ha assegurat que Seat és “part de la discussió”, i ha avançat que a inicis de l’any que ve, la companyia de Martorell (Barcelona) detallarà la seva estratègia per avançar en la mobilitat amb zero emissions.
“El grup necessita volums de cotxes elèctrics i baixes emissions, i això representa una oportunitat d’afegir volums addicionals a tota l’equació”, ha sostingut el directiu italià.
Ha afirmat que hi ha diferents opcions sobre la taula i que cal acabar de definir quina es llança primer i el calendari de llançament de la resta, encara que ha recordat que el primer model elèctric de Seat sortirà al mercat el 2019, segons les previsions actuals.
De Meo ha deixat clar que la planta de Martorell no fabricarà els cotxes elèctrics de la marca, ja que Seat no té el volum suficient que justifiqui una inversió d’aquestes característiques, i ha assenyalat que el Grup Volkswagen concentrarà en una o dues plantes la producció dels vehicles elèctrics.
Quant a les versions amb motor híbrid dels models actuals de Seat, de Meo ha afirmat que s’introduiran amb les noves generacions, i ha afirmat que s’estan considerant “totes les opcions” amb l’objectiu de trobar solucions que siguin accessibles per als clients de la firma.
Ha posat l’accent en l’aposta que està fent Seat pels cotxes propulsats amb gas natural comprimit com a combustible alternatiu més sostenible i alhora assequible –ha indicat que, per exemple a Alemanya, el cost ronda els 3,5 euros per cada 100 quilòmetres–, i ha ressaltat que la marca té una de les ofertes més àmplies del mercat amb aquests motors.
PRODUCCIÓ A MARTORELL
Sobre el nivell de producció actual a la planta de Martorell, de Meo ha afirmat que treballa al 90% de la capacitat efectiva amb la plantilla que hi ha actualment, amb la qual s’ha mostrat tranquil respecte al futur de la planta.
En ser preguntat per una possible baixada de la capacitat amb la marxa de l’Audi Q3 –deixarà de produir-se a Martorell el 2018, quan començarà a fabricar-se l’Audi A1–, ha assegurat que la companyia està “buscant solucions”, i ha apuntat al fet que les vendes de l’A1 poden ser superiors a les que es preveuen inicialment, com ja va succeir amb el Q3, del qual s’esperaven vendre unes 70.000 unitats i es van aconseguir les 130.000.
De Meo s’ha mostrat molt optimista sobre les vendes del nou Seat Arona –el primer ‘crossover’ compacte de la marca–, i ha subratllat que, en cas que se superin les previsions com ha passat amb l’Ateca, la planta de Martorell està preparada per augmentar la producció, ja que s’han fet inversions importants per donar flexibilitat a la línia de producció.
El president de la companyia ha assenyalat que, quan estiguin al mercat els tres totterrenys de la marca –l’últim, el més gran, començarà a vendre’s a finals de l’any que ve–, aquests suposaran entre un 35 i un 40% del total de les vendes de Seat.