Motor.- Seat defensa el gas davant l’alt cost de reduir les emissions dels dièsel

  • El president de la firma automobilística espanyola Seat, Luca de Meo, ha defensat la tecnologia de gas natural comprimit (GNC) en els vehicles, com una alternativa per reduir les emissions, davant l'elevat cost que suposa per a les marques l'adaptació dels motors a les, cada vegada més exigents, normatives mediambientals.

VilaWeb
Redacció
11.05.2017 - 17:22

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la firma automobilística espanyola Seat, Luca de Meo, ha defensat la tecnologia de gas natural comprimit (GNC) en els vehicles, com una alternativa per reduir les emissions, davant l’elevat cost que suposa per a les marques l’adaptació dels motors a les, cada vegada més exigents, normatives mediambientals.

De Meo, en el marc de la celebració de l’Automobile Barcelona, va explicar que les companyies automobilístiques han de fer grans inversions econòmiques per introduir la tecnologia necessària en els seus motors dièsel per adaptar-se a les normatives mediambientals, que són cada vegada més dures.

Per això, va indicar que cada vegada s’anirà reduint més la penetració de les mecàniques de gasoil en els segments més baixos de mercat, en favor de la gasolina i d’altres tecnologies, com el CNG, que té un menor cost d’ús i que s’anirà introduint de forma progressiva en la gamma de producte de Seat.

“El CNG és una aposta del grup Volkswagen, que és menys contaminant que els dièsel i els de gasolina”, va assegurar el directiu, al mateix temps que va indicar que compta amb un cost de producció contingut, similar al de combustió i que representa una oportunitat sobretot en grans ciutats, atès que té el distintiu ECO, de la Direcció General de Trànsit (DGT).

SENSE NECESSITAT D’AMPLIAR LA GAMMA.

D’altra banda, el director general de Seat a Espanya, Mikel Palomera, va subratllar que Seat compta actualment amb tres pilars fonamentals de vendes, com són l’Ibiza, el León i l’Ateca, al qual s’unirà, a finals d’any, el nou vehicle tot camí petit Arona.

“Amb el nombre de models actual cobrim els segments de més volum de vendes i amb ells no fa falta molt més per donar cobertura al mercat”, va apuntar Palomera, al mateix temps que va indicar que cal focalitzar les vendes en els segments amb més creixement.

A més, el directiu va explicar que una gran ampliació de la seva gamma de producte no seria beneficiosa per a la seva estratègia comercial. “No li demano un cotxe més a la meva marca, sinó que segueixi la tendència del mercat”, va explicar.

Per la seva banda, De Meo va assenyalar que els nous models que llançarà l’empresa pròximament permetran a Seat estar en els segments en els quals es venen cotxes i també atreure clients de la competència. Igualment, va apuntar que també introduiran la tecnologia CNG, per cobrir el període de temps fins que la marca incorpori la tecnologia elèctrica.

“La infraestructura és un dels grans reptes per a l’impuls del vehicle elèctric”, va apuntar i va destacar que aquest missatge l’entén perfectament el ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital, Álvaro Nadal, que coneix quins són els reptes i les necessitats als quals s’enfronta aquesta tecnologia.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor