05.09.2017 - 14:51
Treballa amb els principals actors en projectes que poden traslladar-se a tot el grup Volkswagen
SANTANDER, 5 (EUROPA PRESS)
El director digital de Seat, Fabian Simmer, ha assenyalat que el fabricant està apostant per generar un sistema de socis en el camp de la digitalització per integrar en els seus vehicles els últims serveis i tecnologies, i estan treballant amb actors rellevants del món digital en projectes que després poden aplicar-se en tot el grup Volkswagen.
Durant la seva participació en el 31 Trobada de l’Economia Digital i les Telecomunicacions organitzat per Ametic i Banc Santander, Simmer ha explicat que el sector d’automòbil en el passat era “molt tancat” i quan veia una nova tecnologia o servei que funcionava amb molts usuaris abans de treballar amb els seus creadors desenvolupava el seu propi encara que tingués suposés una pitjor experiència de client
En la seva opinió, això canviarà en el futur i per això aposten per un sistema de partners a través del qual, si hi ha una tecnologia o un servei que funciona, es parla amb aquests actors per adaptar-la i integrar-la en els seus vehicles.
En aquest context, el director digital de Seat ha assegurat que els principals proveïdors de serveis digitals s’alien amb el fabricant perquè és una empresa “lleugerament més petita” que altres del sector i amb una nova manera de treballar “més àgil”.
Així, ha assenyalat que empreses amb les quals treballen com a Google, Waze, Amazon i Telefónica agraeixen quan tenen un “interlocutor que parla el mateix idioma que ells” i no han de sotmetre’s a un procés burocràtic com els quals ha tingut el sector de l’automòbil en el passat.
Així mateix, Simmer ha destacat també que si una empresa prova una cosa amb Seat pot ser “la porta d’entrada” cap a la resta del grup Volkswagen, que ven 10,2 milions de cotxes a l’any.
Com a exemple d’aquesta col·laboració, ha remarcat que la setmana vinent presentarà en el Saló de l’Automòbil de Frankfurt la integració d’Alexa, l’assistent virtual d’Amazon, en els seus cotxes, la qual cosa li converteix en “el primer fabricador d’Europa que integra aquest servei en els seus cotxes”. A més, ha apuntat que estan molt avançats en un projecte de carsharing, del qual no ha pogut donar detalls.
També ha destacat els seus acords amb Saba; Telefónica, amb qui treballen en un projecte de Big Data; l’Ajuntament de Barcelona, amb qui preparen un programari de navegació predictiva; Gas Natural Fenosa, amb qui treballen en el motor de gas natural, o el navegador Waze.
Respecte a aquest últim cas, ha assenyalat que és el perfecte exemple que s’està obrint al seu entorn, ja que, encara que estiguin desenvolupant el seu projecte propi, volen donar-li al client la possibilitat que pugui integrar en els seus vehicles aquells productes i serveis que més li agrada.
En vista al futur, Simmer ha remarcat que el més important, i no només per al sector de l’automòbil, serà la intel·ligència artificial, que coparà tots els desenvolupaments. A més, una altra aspecte clau serà la conducció autònoma, camp en el qual el grup Volkswagen ja està treballant per crear un sistema que retorni la mobilitat a la gent que no la té, com a persones cegues o grans.
D’altra banda, ha negat que la digitalització suposi la fi del comerç minorista físic i ha assegurat que la botiga física “existeix i seguirà existint en l’època del comerç electrònica”. De fet, ha destacat que companyies digitals com Amazon, amb Amazon Go o la compra de Whole Foods, o Apple, que cada vegada té més botigues, demostren que els líders digitals també recolzen el comerç en establiment físics.
En el cas de la pròpia companyia, ha afirmat que actualment té 1.300 concessionaris a tot el món i que seguirà comptant amb ells, encara que sofriran canvis per la disrupció digital que modificarà l’experiència de client.