Motor.- Les vendes globals de Seat creixen un 13,7% en el primer semestre, el seu millor resultat des del 2001

  • Espanya, líder de vendes a nivell europeu

VilaWeb
Redacció
11.07.2017 - 12:41

Espanya, líder de vendes a nivell europeu

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

La firma automobilística Seat ha aconseguit un volum comercial de 246.500 unitats a tot el món, la qual cosa suposa un 13,7% respecte al mateix període de l’any anterior i el seu millor resultat des del 2001, segons ha informat la companyia en un comunicat aquest dimarts.

Així, en el que va d’any, la marca ha comercialitzat gairebé 30.000 cotxes més que els sis primers mesos del 2016, quan va aconseguir un volum de vendes de 216.800 vehicles, mentre que tan sols al juny Seat ha venut 45.200 unitats, un 12,6% més que en el mateix mes de l’any anterior (40.100).

Segons la mateixa firma, aquest creixement ha estat gràcies als “excel·lents resultats” que han collit als principals països europeus, amb augments de dos dígits a tots ells.

Espanya ha liderat les vendes del continent amb un 21,2% més de cotxes venuts, fins als 54.100 cotxes. A més, Seat ha encapçalat les vendes al mercat espanyol amb els seus models Ibiza i León.

Pel que fa als resultats al canal de vendes a particulars, la marca ha crescut més d’un 43% en la primera meitat de l’any, amb l’Ibiza, el León i l’Ateca –SUV més venut a Espanya a client particular en el primer semestre– entre els cinc models més comercialitzats.

Després d’Espanya, Alemanya se situa com el segon mercat amb 48.600 vehicles venuts (+10,2%). El segueixen el Regne Unit (29.500, +20,5%), França (13.300, +18,2%) i Itàlia (10.500, +14,6%).

Àustria i Suïssa, amb augments del 23,1% (9.500 unitats venudes) i del 52,3% (5.300 unitats venudes), respectivament, són els altres dos mercats d’Europa Occidental que han contribuït “molt positivament” al resultat comercial de la companyia en el primer semestre del 2017.

NOU SUV DE SET PLACES

Per la seva banda, fins al juny, Mèxic es col·loca com el cinquè mercat global de Seat, amb 12.900 vehicles comercialitzats (+6,4%); Turquia, el sisè, amb 11.300 unitats venudes (+0,5%); Pololia, el novè, amb 6.000 matriculacions (+22,3%), i Israel tanca el ‘Top ten’, amb 5.500 cotxes venuts (5,4%).

En aquest primer semestre del 2017, Seat va renovar el León i va presentar la cinquena generació de l’Ibiza, a més d’incorporar l’acabat FR a l’Ateca. A final de juny també va presentar l’Arona, el seu nou ‘crossover’, que es comercialitzarà en l’últim trimestre de l’any.

Ja al 2018, la marca completarà la seva gamma SUV amb un tercer vehicle de fins a set places i que se situarà un segment per sobre de l’Ateca.

“Durant el primer semestre del 2017 hem aconseguit les vendes més altes en 16 anys. Seguim creixent a dos dígits i ens hem consolidat com una de les marques que més avança a Europa. El nostre creixement està basat en uns sòlids resultats en la majoria de mercats, que comencen a recollir els primers resultats de la més ofensiva de nous models que llancem el 2016”, ha explicat el vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor