Motor.- La nova normativa d’ITV serà més eficaç per detectar fraus i manipulacions

  • La nova normativa sobre Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV) permetrà comptar amb una inspecció més exigent, especialment referent a emissions contaminants, i més ben preparada per detectar possibles fraus i manipulacions als automòbils, "com els realitzats per reconeguts fabricadors de vehicles".

VilaWeb
Redacció
16.05.2017 - 12:22

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

La nova normativa sobre Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV) permetrà comptar amb una inspecció més exigent, especialment referent a emissions contaminants, i més ben preparada per detectar possibles fraus i manipulacions als automòbils, “com els realitzats per reconeguts fabricadors de vehicles”.

Segons els representants del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat que participaran en les XXVI Jornades Nacionals d’ITV, la propera publicació del Reial decret que modifica la reglamentació nacional de l’ITV suposarà una revisió “global i profunda” de l’actual manual de procediment d’aquesta inspecció.

Aeca-ITV ha indicat en un comunicat que, en l’elaboració d’aquest nou manual de procediment, tant el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat com aquesta associació, han posat en valor la “permanent col·laboració” que tenen per treballar en els canvis necessaris per incorporar-los.

Entre aquestes modificacions hi ha la necessitat d’avançar en la sistematització de les inspeccions i en la incorporació de mitjans i informació electrònica per a l’execució, així com en tecnologies de mesurament d’emissions contaminants i de comprovació dels sistemes de diagnòstic a bord dels vehicles.

L’organització ha indicat que durant les XXVI Jornades Nacionals de l’ITV també s’exposaran els progressos realitzats per a la verificació de les emissions i la detecció de possibles fraus i manipulacions en vehicles dins els grups de treball del Comitè Internacional per a la Inspecció Tècnica de Vehicles (CITA, en francès).

D’aquesta manera, els experts del CITA exposaran els motius pels quals els controls actuals no permeten una revisió “prou eficient” dels vehicles Euro 5 i Euro 6, la qual cosa ha motivat el desenvolupament de projectes com el SET II, que possibilitin trobar procediments per controlar les emissions d’aquests vehicles.

Tant Aeca-ITV com els experts que participaran en aquest esdeveniment coincideixen que existeix prou tecnologia per fer un control més exhaustiu de les emissions contaminants i que és possible una detecció més eficaç de fraus en forma de manipulacions il·legals.

“Queda que les normatives pendents de publicar-se i el nou Manual de procediment estiguin preparats i redactats de manera que permetin treure profit de les millores tecnològiques i equipaments disponibles”, han afegit.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor