Motor.- Els automòbils neutres en carboni estalviarien 2,8 gigatonelades de CO2 a Europa

  • Els combustibles sintètics o neutres en carboni, el procés del qual de fabricació captura de diòxid de carboni (CO2), utilitzats en vehicles de combustió podrien contribuir a limitar l'escalfament global i estalviar fins a 2,8 gigatoneladas de CO2 a Europa fins al 2050, segons un estudi de Bosch.

VilaWeb
Redacció
30.08.2017 - 12:26

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

Els combustibles sintètics o neutres en carboni, el procés del qual de fabricació captura de diòxid de carboni (CO2), utilitzats en vehicles de combustió podrien contribuir a limitar l’escalfament global i estalviar fins a 2,8 gigatoneladas de CO2 a Europa fins al 2050, segons un estudi de Bosch.

Aquest tipus de combustibles capturen aquest gas d’efecte hivernacle en el procés de fabricació convertint-ho en matèria primera. A partir d’aquesta es pot produir gasolina, dièsel i un substitut del gas natural amb l’ajuda d’electricitat procedent de fonts d’energia renovable.

Segons els experts del grup alemany, l’ús d’aquests combustibles emprats com a complement a l’electrificació podria estalviar fins a 2,8 gigatonelades de CO2 a Europa, és a dir, l’equivalent a tres vegades les emissions de diòxid de carboni que Alemanya va produir el 2016.

El president del consell d’administració de Robert Bosch, Volkmar Denner, assegura que els combustibles sintètics poden fer que els vehicles de gasolina i dièsel siguin “neutres en carboni” i, per tant, que contribueixin “significativament” a limitar l’escalfament global. Per a això, serà necessari el suport governamental a l’hora d’imposar l’ús d’aquest combustible a través d’iniciatives com l’alemanya ‘Energies alternatives en el transport’.

Per aconseguir els objectius climàtics fixats en la conferència de París, les emissions mundials de CO2 procedents del trànsit hauran de reduir-se en un 50% en les properes quatre dècades. Per Denner, aconseguir aquests objectius requereix d’altres solucions “intel·ligents” més enllà de l’electromovilitat, ja que fins i tot si tots els cotxes arribessin a ser elèctrics, els avions, els vaixells, i fins i tot els vehicles pesats seguirien funcionant amb combustible.

Els combustibles sintètics, a més, es poden dissenyar per a la combustió sense amb prou feines amb el que reduiria el cost del tractament dels gasos de fuita. Els motors de combustió neutres en carboni, que empren aquests combustibles, “representen”, segons Bosch, un camí “molt prometedor” a explorar. El preu del combustible en si, excloent els impostos especials, podria rondar, a llarg termini, entre 1,00 i 1,40 euros per litre, segons suggereixen els actuals estudis.

Un altre avantatge “crucial” és que és possible seguir utilitzant la xarxa actual d’estacions de servei. D’altra banda, encara que es reduirà el preu dels cotxes elèctrics en els propers anys, el desenvolupament d’aquests combustibles podria ser rendible. Fins als 160.000 quilòmetres, el cost total d’un híbrid que funcioni amb combustible sintètic podria ser menor que el d’un cotxe elèctric de gran autonomia, depenent del tipus d’energia renovable utilitzada.

Els combustibles sintètics s’obtenen mitjançant processos termoquímics a partir de carbó, gas natural o biomassa. Els combustibles sintètics obtinguts de la biomassa solen dir-se biocombustibles. Si s’utilitza energia renovable en la seva elaboració, els combustibles sintètics poden produir-se sense les limitacions de volum a les quals estan limitats els biocombustibles a causa de factors com la quantitat de massa vegetal disponible.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor