Motor.- De Meo (Seat) veu “vital” que Espanya tingui una fàbrica de cotxes elèctrics

  • El president de Seat, Luca de Meo, ha considerat aquest dimecres que és "vital" per a Espanya tenir una fàbrica de cotxes elèctrics perquè pugui seguir sent el segon productor d'automòbils d'Europa, tenint en compte que es preveu que el 2050 aquest tipus de vehicles suposin entre el 40 i el 50% del total del parc mundial.

VilaWeb
Redacció
05.07.2017 - 11:25

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

El president de Seat, Luca de Meo, ha considerat aquest dimecres que és “vital” per a Espanya tenir una fàbrica de cotxes elèctrics perquè pugui seguir sent el segon productor d’automòbils d’Europa, tenint en compte que es preveu que el 2050 aquest tipus de vehicles suposin entre el 40 i el 50% del total del parc mundial.

Ho ha dit en una conferència en Esade, on ha constatat que el pes dels elèctrics és encara molt baix –en 2016 es van vendre 477.000 cotxes elèctrics a nivell mundial, un 0,6% del total; a Europa occidental, 84.000 (0,5%), i a Espanya, 2.100 (0,2%)–, encara que ha assenyalat que les marques “s’han posat les piles” i en els propers tres anys es llançaran més de 200 models elèctrics i híbrids a tot el món.

“Perquè Espanya pugui seguir sent el segon productor d’automòbils d’Europa haurem de fer cotxes elèctrics aquí”, ha afirmat De Meo, que ha assenyalat que els vehicles amb motors convencionals seguiran sent rellevants, però les autoritats seran cada vegada més estrictes amb les emissions de gasos contaminants.

Ha explicat que a Espanya es fabriquen 15.000 unitats anuals de models elèctrics, però cap és un turisme, sinó que són vehicles comercials, i ha insistit: “Si no som capaços de localitzar aquí la producció d’un cotxe elèctric correm el risc de quedar en el passat”.

No obstant això, ha indicat que també és important tenir les infraestructures de càrrega necessàries per cobrir la demanda futura, així com localitzar fàbriques de bateries.

Ha considerat que hauran de treballar conjuntament empreses, sindicats i administracions públiques per facilitar les condicions que permetin augmentar la demanda de cotxes elèctrics, i ha posat l’exemple de Noruega –el país amb més cotxes elèctrics del món, amb un 50% del total de les seves matriculacions–, on hi ha descomptes en impostos, privilegis de conducció, aparcaments especials i ajudes a la compra.

Ha afirmat que els cotxes elèctrics estan encara en “clar desavantatge” per la seva poca autonomia, els temps de càrrega i els costos, i ha augurat que a partir de 2020 o 2021 sortiran al mercat cotxes elèctrics amb un nivell de prestacions comparable als cotxes actuals i a partir de 2025 hi haurà una nova generació de bateries que suposarà un avantatge de costos.

GAS NATURAL

Mentrestant, De Meo s’ha mostrat favorable a apostar pels motors propulsats amb gas natural, ja que ha considerat que és una bona alternativa per reduir emissions i no requereix una gran inversió en infraestructura.

A més, ha argumentat que a Europa no hi ha fàbriques de bateries suficients per poder respondre la demanda, mentre que si que hi ha “les millors” fàbriques del món de motors.

REPTES

De Meo ha centrat la seva conferència a assenyalar els reptes als quals s’enfronta el sector de l’automoció, entre els quals ha enumerat les oportunitats que brinda la indústria 4.0, encara que requereix una adaptació en la formació dels empleats i una reorganització de les estructures empresarials, apostant per la col·laboració entre empreses per guanyar pes per invertir en innovació i millorar la competitivitat.

També s’ha referit al cotxe autònom i a la necessitat de reforçar la ciberseguretat, així com a les noves modalitats de mobilitat a les quals s’han d’adaptar els fabricants de cotxes, entre les quals ha posat l’accent en el ‘car sharing’, ja que ha constatat que cada vegada més els usuaris opten per no tenir un cotxe en propietat, sinó a poder-ho gaudir quan ho necessiten.

“El repte és produir menys cotxes i cercar negoci en altres àrees”, ha manifestat De Meo, que ha afirmat que les marques de cotxes han de convertir-se en prestadors de serveis de mobilitat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor