17.05.2017 - 18:32
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
L’empresa eCooltra ha entrat a Madrid amb 280 motocicletes elèctriques amb la intenció d’ampliar la flota aquest any i, per tant, el radi d’acció on trobar-les, que en aquest moment se circumscriu a un cercle entre Plaça Castella i Atocha. Es paga a través de l’aplicació a descarregar en el telèfon mòbil, a 24 cèntims el minut.
L’experiència de lloguer arriba a Madrid, com ho farà també a Roma i Lisboa, després d’un any en marxa a Barcelona. El cost aproximat d’un trajecte mitjà de 40 minuts sortiria per 3,50 euros. Les motos d’eCooltra deixen d’estar en servei des de la 1 fins a les 6 hores de la matinada perquè els seus promotors no volen que es condueixin “en moments de festa”.
Per accedir a aquest servei zero emissions, sense combustibles fòssils i sense oli cal registrar-se gratuïtament en l’aplicació. No és necessari tenir carnet de moto per conduir-les i la seva autonomia és de 40 quilòmetres.
La velocitat a la qual poden circular, com estableix la normativa, és de 45 km/h. La moto, connectada per 3G, Bluetooth i GPS, es pot retornar en qualsevol aparcament legal dins d’una zona de 24 quilòmetres en tota la zona centre de Madrid. El mòbil funciona com a clau. Cadascuna de les motocicletes disposa de dos cascos.
Després de descarregar l’aplicació en el telèfon mòbil, l’usuari geolocalitza la moto més propera per reservar-la. A partir d’aquest moment té quinze minuts gratuïts per arribar a ella i iniciar el viatge o cancel·lar-lo. El següent pas és desbloquejar el seient per accedir al casc i arrencar.
Des de l’empresa Cooltra Motos destaquen la sostenibilitat de la iniciativa: cada moto compartida pot fer el servei equivalent de 10 motos convencionals i permetrà estalviar a Madrid fins a 115 tones de CO2 l’any. Per al procés d’expansió l’empresa ha destinat 6 milions d’euros, dels quals 990.000 s’han invertit en el llançament a Madrid.
L’alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, ha assistit a la presentació del servei a l’Hort del Retiro. “Com és possible que no estiguessin ja a Madrid?”, s’ha preguntat la regidora, que ha defensat el vehicle compartit “per aconseguir de debò rebaixar els gasos d’efecte hivernacle i recuperar l’aire i el cel de Madrid”.
Amb aquestes motos “es tanca l’arc” que va arrencar a Madrid amb els cotxes elèctrics de lloguer, units a l’aposta pels autobusos elèctrics en l’Empresa Municipal de Transports (EMT) que ha fet l’àrea que dirigeix Inés Sabanés i a BiciMAD, que ja depèn de l’EMT.
Carmena ha recordat que el punt 21 del Pla de Qualitat de l’Aire vetlla per l’impuls del vehicle elèctric i compartit. La delegada de Medi ambient i Mobilitat, Inés Sabanés, ha assenyalat que amb aquesta iniciativa “es fa un pas més en l’aposta que fa la ciutat pel vehicle elèctric, zero contaminant”.