12.09.2017 - 13:00
FRANKFURT, 11 (De l’enviada especial d’EUROPA PRESS, Núria Vila)
Alborán, Aranda, Ávila i Tarraco són els quatre noms que Seat ha seleccionat perquè entrin en la votació popular per decidir el nom del futur SUV de l’automobilística –el més gran d’aquesta gamma, que inclou també l’Ateca i l’Arona–, que sortirà a la venda a final de l’any vinent.
El president de la companyia, Luca de Meo, ha anunciat aquest dimarts els quatre finalistes en roda de premsa en el Saló de l’Automòbil de Frankfurt (Alemanya), després que l’automobilística hagi rebut més de 10.000 propostes per donar nom al nou model, de les quals inicialment Seat en va seleccionar nou –Abrera, Alborán, Arán, Aranda, Ávila, Donosti, Tarifa, Tarraco i Teide–.
A partir d’aquest dimarts i fins al 25 de setembre s’obre el procés de votació pública per triar el candidat preferit entre els últims quatre finalistes –a ‘seat.com/seekingname’ i ‘seat.es/buscanombre’–, i el que rebi més vots serà el guanyador.
NOVETATS
La principal novetat de Seat en el saló de Frankfurt és el Seat Arona, el primer ‘crossover’ compacte de la marca, que ha presentat internacionalment el model aquest dimarts i ha començat a admetre comandes.
El Seat Arona es fabricarà a la planta de Martorell –serà l’únic dels tres totcamins– i les primeres unitats es vendran als clients a final de novembre, amb un preu de sortida de 15.990 euros.
L’Arona és el germà petit de l’Ateca, que fa un any va suposar l’entrada de Seat en el reeixit segment dels totcamins urbans, i al qual seguirà el SUV de gran grandària -de set places– que arribarà el 2018.
L’automobilística també aprofita el saló de Frankfurt per exhibir el seu nou León Cupra R, el Seat de sèrie més potent de la història de la companyia, alhora que el més exclusiu, ja que es tracta d’una sèrie limitada de 799 unitats que estarà a la venda a final d’aquest any.
NOVETATS EN TECNOLOGIA
Seat ha presentat en el saló alemany el servei interactiu de veu Amazon Alexa que, mitjançant comandaments de veu, permetrà als conductors gestionar l’agenda personal, buscar cançons, localitzar punts d’interès, sentir notícies a temps real o trobar el concessionari més proper, entre d’altres funcions, sota un estricte protocol de privadesa.
La firma espanyola serà la primera marca d’automòbils d’Europa a integrar en els seus cotxes aquest servei de veu desenvolupat per Amazon, i en la seva primera fase, Alexa podrà utilitzar-se en anglès i alemany, els dos idiomes en els quals actualment està disponible l’assistent.
Amazon Alexa –que va sortir al mercat el 2014 en la seva versió d’assistent de veu per a la llar– estarà disponible a final d’aquest any en els models León i Ateca, i a l’Ibiza, l’Arona i el SUV de gran grandària durant l’any 2018.