25.05.2017 - 17:27
La penetració total del comerç en línia presenta clares divergències entre països
MADRID, 25 (EUROPA PRESS)
El creixement de les vendes en línia durant els pròxims dos anys estarà al voltant del 12%, de mitjana, a Espanya, el Regne Unit, Holanda, França i Itàlia, segons les previsions de Moody’s en el seu informe sobre el comerç en línia.
Així mateix, l’agència creditícia ha indicat que malgrat aquestes taxes de creixement mitjanes, la penetració de les vendes per internet enfront del comerç al detall en botiga física serà molt diferent entre països segons el seu pronòstic fins al 2021.
En concret, el Regne Unit serà el país amb més penetració, en el qual el 20% del total de tota l’activitat empresarial detallista es realitzarà a través de la xarxa. Per la seva banda, Alemanya, Holanda i França aconseguiran una penetració del comerç en línia al voltant d’un 15% en els pròxims cinc anys.
Finalment, a la cua en quota de mercat de les vendes electròniques se situaran Itàlia i Espanya, amb una penetració entorn del 5% del total.
No obstant això, Moody’s pronostica que l’increment de les vendes en línia no es traduirà en una millora general dels beneficis dels empresaris.
D’igual manera, indica que la maduresa en la penetració de les vendes en línia és i serà dispar entre sectors. En aquest sentit, aquells dedicats a la moda o a productes tecnològics presenten una quota més gran de mercat i en tendència creixent, enfront d’altres com l’alimentació i productes frescos.