28.07.2016 - 11:29
VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)
Els municipis valencians de Montcada, Vinalesa, Paterna i Alboraia tornaran a tindre servici de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de València a principis del setembre vinent, després de quatre anys sense tindre ell, tal com s’ha aprovat este dijous en el ple de l’Ajuntament de València.
Així, amb l’abstenció del PP i el vot a favor dels altres quatre grups, s’ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre la Generalitat i el consistori sobre delegació de la prestació del servici de transport públic entre València i els municipis d’Alboraia, Montcada, Paterna i Vinalesa. Així, el Govern autonòmic i la Diputació provincial finançaran part del servici.
El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha valorat que hagen arribat a este acord entre administracions, que considera que és “molt bo per a tots”.
Per esta raó ha reclamat el “vot unànime” a este punt de l’ordre del dia perquè “anem a donar un servici i ens ingressaran diners per donar-lo”. Segons ha puntualitzat més de 304.000 euros s’ingressaran a les arques de l’EMT.
Per la seua banda, l’edil popular Alberto Mendoza (PP) ha valorat que s’hi haja assolit este conveni, però ha destacat que estes localitats ja van estar gaudint d’este servici de transport el que, segons la seua opinió, demostra que “alguna cosa es va fer bé” durant els anys de govern del PP.
“Durant la campanya el senyor Ribó va prometre que tota l’àrea metropolitana anava a gaudir dels servici d’EMT gratuïtament, després ha dit que es pagaria a mitges perquè no li eixien els comptes, però finalment que no podíem assumir-lo i la resta de poblacions havien d’assumir el cost”, ha criticat Mendoza, qui ha subratllat: “Prometre i prometre fins a governar”.
“UNA PENA QUE MISLATA NO ESTIGA DINS”
El representant del PP, qui ha indicat que “és una pena que Mislata no estiga dins d’este conveni”, ha destacat que a l’alcalde, Joan Ribó, “l’han salvat la Diputació i la Generalitat”.
De la mateixa manera, ha assenyalat que els veïns de València també volen que estes dues administracions els financen part del servici, com a altres poblacions de l’àrea metropolitana, i ha puntualitzat que la capital del Túria hauria de rebre gairebé sis milions de les administracions autonòmica i provincial.
CONTRACTE PROGRAMA
“Nosaltres volem que ens financen”, ha replicat Grezzi, qui ha lamentat porte des de l’any 2002 sense el contracte programa, com sí tenen altres grans ciutats com Barcelona i Madrid. “Ho tornarem a demanar al Govern”, ha ressaltat.
Des de Ciutadans (C’s), el regidor Narcís Estellés ha destacat que l’equip de govern, en els 13 mesos que porta al capdavant de l’Ajuntament, “ha demostrat incapacitat per al concepte de la València metropolitana”. Alhora, ha assenyalat que Compromís va generar unes “expectatives” durant la campanya electoral, assegurant que localitats pròximes tindrien servici metropolità “a cost zero”.
Tot i això, Sarrià després “va parlar del frau que suposaria el pagament per part de la ciutat de València a poblacions adjacents” perquè “és un cost que EMT no pot assumir”, però ha afegit que “Grezzi, després de pujar de to com sempre, ha estat rescatat per Sarrià; i Ribó per Puig, abordant un contracte metropolità pagat per la Generalitat perquè en el seu moment es van generar expectatives que no es podien complir”.