20.05.2019 - 19:36
La mobilitat sostenible de Palma ha suspès amb un 4,6 per ‘l’abús del cotxe a l’interior de la ciutat’, segons una anàlisi encarregada per Greenpeace que té l’objectiu d’avaluar el grau de compromís dels ajuntaments pel que fa als seus propis Plans de Mobilitat.
L’estudi revela que ‘la pressió turística’ de Mallorca, sobretot al centre i en el port, i ‘l’excessiu índex de motorització empès pel lloguer vacacional’ afecten negativament als indicadors de mobilitat.
No obstant això, l’anàlisi també reconeix que Palma presenta una tendència positiva en el seu repartiment modal que s’apropa als objectius fixats en el seu Pla de Mobilitat, ‘pujant les maneres sostenibles i baixant l’ús del cotxe particular’.
Per això, des de Greenpeace han assegurat que ‘és urgent seguir treballant perquè l’automòbil deixi de ser la manera majoritària, resultant en una ciutat més amable per a totes les persones’. Pel que fa al PMUS de Palma – elaborat en 2014 i amb horitzó fins al 2020 – han considerat que resulta un document molt complet amb propostes realistes.
En aquest sentit, han apuntat que ‘de cara a la revisió del Pla seria interessant conèixer els nous objectius als quals s’enfronta la ciutat, especialment després de l’aprovació de la Llei balear que limitarà la venda de vehicles dièsel i gasolina en un futur pròxim.
Pel que fa a les mesures del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) han destacat l’aposta pel ferrocarril urbà, si bé els índexs d’ús del Metre de Palma ‘són encara molt reduïts’. No obstant això, han sostingut que s’espera una millora després de l’electrificació i millora dels ferrocarrils de Mallorca i han afegit que, d’altra banda, en mobilitat per als vianants ‘hi ha molt per fer encara, en comptar amb molt poques zones per als vianants excepte al centre històric’.