Els ministres espanyols es vanten de la decisió del TGUE: “Puigdemont s’ha de presentar davant la justícia”

VilaWeb
05.07.2023 - 14:49
Actualització: 05.07.2023 - 17:44
00:00
00:00

La notícia de la sentència del TGUE sobre la retirada de la immunitat a Puigdemont, Comín i Ponsatí s’ha rebut amb eufòria a la Moncloa. El govern espanyol ha celebrat la decisió del tribunal poc després d’haver-se fet pública. La primera a parlar-ne ha estat la portaveu de l’executiu espanyol, Isabel Rodríguez, que en un acte a Ciudad Real, ha expressat la satisfacció per una resolució que –ha remarcat– “ratifica la posició del govern”, que “ha reclamat sempre que han de comparèixer davant la justícia espanyola”.

Segons Rodríguez, la decisió del TGUE empara les resolucions del Parlament Europeu i creu que Puigdemont i la resta d’exiliats han de retre comptes davant la justícia espanyola. També ha recordat que els fets daten del 2017, quan governava el Partit Popular (PP), i ha afegit: ““D’ençà d’aleshores, afortunadament, les coses han canviat molt, gràcies a l’acció del govern de Pedro Sánchez que es va fixar com a prioritat recuperar la convivència a Catalunya.”

Hi ha més ministres que han reaccionat a la sentència del TGUE. La ministra de Justícia, Pilar Llop, també ha celebrat la retirada de la immunitat. En declaracions als mitjans, Llop ha afirmat que “el ciutadà Puigdemont s’ha de presentar davant l’acció de la justícia, és la seva obligació com a ciutadà”. Segons la ministra, Espanya és un estat de dret i gràcies a l’actuació d’aquest govern al llarg d’aquests cinc anys la llei es compleix a Catalunya, contràriament al que passava quan hi havia un govern del PP, apunta. Llop ha recordat que la sentència “avala plenament” la decisió del Parlament Europeu de retirar-los la immunitat parlamentària, i suposa un “suport indubtable a les institucions espanyoles, a la justícia espanyola i al Parlament Europeu”. La ministra ha assegurat que en els últims cinc anys el seu govern ha “treballat per la convivència a Catalunya” i restaurar ponts sempre dins del marc de la legalitat i del respecte a l’estat de dret, perquè “Espanya és un estat de dret”, segons la ministra.

El ministre de Presidència espanyol, Félix Bolaños, creu que la resolució del TGUE acosta la possibilitat que el president Puigdemont comparegui davant el jutge Llarena. Segons el ministre de la Presidència, “Puigdemont va fugir amb un govern del PP”, mentre que “amb aquest govern els tribunals donen la raó a la posició d’Espanya, i per tant està més a prop de retre comptes davant la justícia”. A Puigdemont, ha dit, “se li va parar el rellotge el 2017”, i “li han donat l’esquena el Parlament Europeu i la justícia europea”, però “sobretot la societat catalana, que vol mirar al futur i no als representants de l’època més negra de Catalunya”.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
Fer-me'n subscriptor