03.08.2021 - 08:53
|
Actualització: 03.08.2021 - 10:56
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyola, Raquel Sánchez, ha dit que espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat sigui una realitat el 2030. En una entrevista a RAC1, no ha especificat –de la mateixa manera que el vice-president Puigneró– si l’allargament de la tercera pista serà de 500 metres o menys i ha afegit que el projecte tindria l’afectació més minsa possible perquè hi havia exigències ambientals que s’havien de complir: “No tan sols és exigent la UE, sinó també el ministeri mateix.” També ha dit que volia fer possible el binomi de creixement econòmic i sostenibilitat.
Sánchez ha explicat que els primers anys després de l’acord seran de planificació i informes ambientals. Ha detallat que el pròxim pas seria l’aprovació del DORA per part del consell de ministres espanyol el setembre que ve i que a partir d’aleshores es treballaria amb el pla director. Prèviament, s’haurà d’haver reunit la comissió de coordinació aeroportuària.
S’ha mostrat convençuda que era compatible de combinar el creixement econòmic i sostenibilitat i ha comentat que caldria ser molt exigents amb l’impacte ambiental. Per això, també hi entrarà en joc el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic espanyol.
La ministra espanyola i ex-batllessa de Gavà ha explicat, sobre les inversions previstes als aeroports de Girona i Reus, que es feien una avaluació i una anàlisi perquè el sistema aeroportuari funcionés de la manera més integrada.
Sánchez preveu que les estacions del TGV en aquests dos aeròdroms es posin en marxa dins el període del DORA 2022-26. En aquest sentit, ha dit que a Girona, el ministeri ja havia començat un estudi informatiu seguint un protocol existent entre Aena i Adif, i que a Reus s’hi començaria a treballar aviat.
Per la ministra, aquests dos aeroports permetran de fer una distribució correcta de l’afluència de passatgers que arriben a Barcelona, i a l’aeroport del Prat es podran atraure més vols de llarg recorregut i aspirar a fer noranta operacions per hora. És una freqüència prevista en el pla director actual, però que el sistema de pistes segregades no ha permès d’assolir. “Estudiem com podem atendre aquesta demanda, però sempre amb aquest límit”, ha puntualitzat.