Metrovalència restableix gran part del servei: freqüències, línies i detalls clau

  • A partir de demà, funcionarà amb una freqüència similar a la d'un dissabte, però amb un inici més matiner i sense servei nocturn · Consulteu ací el detall de cada línia

VilaWeb

Arnau Lleonart

01.12.2024 - 17:35
Actualització: 02.12.2024 - 18:41

La xarxa de Metrovalència recuperarà gran part del servei habitual demà, dimarts, 3 de desembre, més d’un mes després del cop de la gota freda, que va malmetre’n greument la infrastructura. Es reobren completament les línies 3, 5 i 9, i les 1, 2 i 7 funcionaran parcialment. Les línies de tramvia (4, 6, 8 i 10) ja estaven en servei d’ençà del passat 9 de novembre. Aquestes darreres setmanes, la mobilitat de València i les poblacions de la rodalia han estat molt afectades i han forçat molts ciutadans a fer servir un vehicle privat. La reobertura ha estat possible gràcies a la instal·lació del nou lloc de comandament als tallers de Machado.

El metro de València funcionarà amb una freqüència similar a la d’un dissabte, però amb un inici més matiner, des de primera hora. No hi ha un horari unificat per a totes les línies, de manera que es recomana de consultar-lo a la pàgina web o a l’aplicació oficial. Segons que ha dit a À Punt el conseller Martínez Mus, si un dilluns laboral el metro passa cada quatre minuts o cinc, ho faran cada sis o set. Ara bé, de moment encara no hi haurà servei nocturn durant els caps de setmana ni les vigílies de festiu. Segons Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, la reorganització permetrà de recuperar prop del 80% del servei habitual. Ara bé, es restringeix l’accés de patinets elèctrics i bicicletes.

Línies de Metrovalència reobertes

Línia 1: funciona parcialment amb setze estacions operatives de Bétera fins a la plaça d’Espanya, i vint-i-quatre estacions romanen fora de servei, les que van de Jesús fins a Castelló.

Línia 2: unirà inicialment Paterna amb la plaça d’Espanya, amb onze estacions operatives. La connexió amb Llíria és prevista abans de Nadal, però per ara hi haurà tretze parades de la zona nord des de Santa Rita a Llíria, i nou del tram sud des de Jesús fins a Torrent Avinguda, que no tindran connexió.

Línia 3: torna completament operativa, amb vint-i.set estacions que connecten l’aeroport amb Rafelbunyol.

Línia 4: funciona d’ençà del 9 de novembre.

Línia 5: ofereix servei complet entre Aeroport i Marítim, amb divuit actives.

Línia 6: funciona d’ençà del 9 de novembre.

Línia 7: connectarà Marítim amb Sant Isidre, amb onze estacions en funcionament. Les cinc estacions entre València Sud i Torrent Avinguda continuaran sense servei.

Línia 8: funciona d’ençà del 9 de novembre.

Línia 9: torna a oferir el servei complet, tot connectant Riba-roja de Túria amb Alboraia Peris Aragó, al llarg de vint-i-tres estacions.

Línia 10: funciona d’ençà del 9 de novembre.

Canvis al servei d’autobusos

La reobertura parcial de Metrovalència comporta ajusts en el servei d’autobusos que substituïa el metro. Se suprimeixen tretze rutes: quatre de la línia Bétera-València: dues de la línia Rafelbunyol-València; cinc de les línies Riba-roja i Aeroport-València; i dos de la línia entre Paterna i València.

Tot i això, es mantenen dotze línies alternatives. Quatre, entre Llíria i Paterna: Llíria-Benaguasil/Llíria-València/l’Eliana-València/la Canyada-Paterna. Quatre, de la línia Torrent Avinguda València: Paiporta-València/Picanya-València/Torrent-València/Torrent-Picanya-Paiporta. I quatre, de Castelló-València: Picassent-Alcàsser-Silla-València/Alginet-València/Carlet València/Massalavés-Alberic-Castelló-València.

Perspectives per a l’any vinent

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana preveu d’ampliar el servei a començament de l’any del 2025, incloent-hi un gran bescanviador a València Sud que millorarà la connexió amb les línies d’autobús de l’Horta Sud i la Ribera. Posteriorment, es recuperaran la resta de trams afectats de les línies 1, 2 i 7.

Aquesta reobertura marca un pas important per a restablir la normalitat al transport públic metropolità de València, tot i les limitacions actuals.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor