València, sense metro fins el mes que ve: “A les línies del sud tardarem quatre mesos o cinc”

  • El gerent de FGV, Alfonso Novo, reconeix que fa anys que haurien de tenir un centre de comandament replicat

VilaWeb

Redacció

18.11.2024 - 15:18
Actualització: 18.11.2024 - 17:52

Alfonso Novo, gerent dels Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha avançat que esperaven de recuperar el servei de metro de València a les zones del nord de l’àrea metropolitana el mes que ve. En canvi, al sud, les línies que arriben fins als pobles afectats per la gota freda encara tardaran quatre mesos o cinc a restablir-se.

L’aiguat va arrasar el centre de comandament, situat a l’estació de València sud –a la pedania de Faitanar–, on es controla tot el funcionament de les línies del metro. Allà, el desbordament del barranc de Torrent (o rambla del Poio) va arrasar les vies i, a més, dinou combois van quedar inundats.

En una entrevista a À Punt, Novo ha reconegut que fa anys que haurien de tenir un centre de comandament replicat. Ara es treballa per habilitar-ne un de provisional a les instal·lacions de Machado, al barri de Benimaclet de València. La intenció és recuperar el centre a València Sud, però mantenir aquest segon perquè, en cas de qualsevol altra incidència, no torne a caure tot el servei. “Això hauria d’haver existit fa molts anys, hauríem d’haver tingut un lloc de comandament replicat mínimament”, ha dit Novo.

Recuperació del servei

Fa una setmana que s’ha recuperat el servei en les línies de tramvia de la ciutat de València (4, 6, 8 i 10). Ara es treballa en les línies 1, 2, 3, 5, 7 i 9 per a reprendre la circulació cap a les zones del nord, és a dir, fins a Llíria i Bétera, i també cap a l’aeroport. Cap al sud, el metro arribarà fins a la parada de Sant Isidre. Aquesta part de la xarxa recuperarà el servei, previsiblement, al desembre.

FGV ha informat que la setmana que ve començarà les proves de circulació d’aquestes línies de metro. El procés durarà uns quants dies i determinarà la data concreta en què els trens podran tornar a circular amb totes les garanties de seguretat.

Quant a les línies del sud, es troben en fase de reconstrucció. “Som conscients, i és el que més greu ens sap, que ací és encara més necessari el transport públic, des de Paiporta fins a Castelló. Ací es tardarà més a recuperar el serveix, perquè aquestes línies estan destrossades”, ha dit Novo. Les intervencions se centren a netejar les vies i canviar les que ho requereixen, i també al pont de Paiporta, on van quedar penjant.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor