Les obres del metro de València a l’estiu seran en trams de les línies 1, 2 i 3

  • Hi haurà bus alernatiu durant el cap de setmana · La Generalitat hi destina un pressupost de més de trenta-dos milions d'euros

VilaWeb

Europa Press

20.07.2022 - 22:09
Actualització: 20.07.2022 - 22:37

Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) iniciarà el dilluns la segona fase de les obres de renovació de via en diversos trams en superfície de les línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia. Estan planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers, i hi ha previst un servei d’autobús alternatiu de divendres a diumenge en els trajectes en els quals s’han de realitzar talls parcials pels treballs de manteniment i millora de via.

En la línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten del 25 de juliol al 31 d’agost al tram Alginet-Castelló i del 8 d’agost al 31 d’agost a la connexió entre Empalme i Bétera, detalla l’administració. A la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs seran del 25 de juliol fins al 3 d’agost en el tram l’Eliana-Llíria i del 4 d’agost al 21 d’agost entre les Carolines i Font del Gerro. I a la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), els talls del servei comencen el 25 de juliol i es perllongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.

L’alternativa d’autobús s’oferirà quan hi hagi servei nocturn especial els divendres, dissabte o diumenge. Es recomana als usuaris que s’informin del pas dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències en la web del metro i al telèfon gratuït d’informació 900 46 10 46, a les xarxes socials i a l’aplicació mòbil.

A cada estació hi haurà informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i fer transbord, atès que algunes no estan a la mateixa ubicació per impossibilitat física d’accés dels vehicles.

Per a executar les obres, la Generalitat ha pressupostat més de trenta-dos milions d’euros, amb l’objectiu d’aconseguir una millora substancial en seguretat, comoditat i puntualitat. En aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va fer a l’abril, s’actua sobre aparells de via (desviaments, travessies…) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

L’objectiu és fer front al deteriorament que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor