20.07.2022 - 22:09
|
Actualització: 20.07.2022 - 22:37
Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) iniciarà el dilluns la segona fase de les obres de renovació de via en diversos trams en superfície de les línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia. Estan planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers, i hi ha previst un servei d’autobús alternatiu de divendres a diumenge en els trajectes en els quals s’han de realitzar talls parcials pels treballs de manteniment i millora de via.
En la línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten del 25 de juliol al 31 d’agost al tram Alginet-Castelló i del 8 d’agost al 31 d’agost a la connexió entre Empalme i Bétera, detalla l’administració. A la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs seran del 25 de juliol fins al 3 d’agost en el tram l’Eliana-Llíria i del 4 d’agost al 21 d’agost entre les Carolines i Font del Gerro. I a la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), els talls del servei comencen el 25 de juliol i es perllongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.
L’alternativa d’autobús s’oferirà quan hi hagi servei nocturn especial els divendres, dissabte o diumenge. Es recomana als usuaris que s’informin del pas dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències en la web del metro i al telèfon gratuït d’informació 900 46 10 46, a les xarxes socials i a l’aplicació mòbil.
A cada estació hi haurà informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i fer transbord, atès que algunes no estan a la mateixa ubicació per impossibilitat física d’accés dels vehicles.
Per a executar les obres, la Generalitat ha pressupostat més de trenta-dos milions d’euros, amb l’objectiu d’aconseguir una millora substancial en seguretat, comoditat i puntualitat. En aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va fer a l’abril, s’actua sobre aparells de via (desviaments, travessies…) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.
L’objectiu és fer front al deteriorament que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.