13.09.2021 - 12:34
|
Actualització: 13.09.2021 - 20:52
El portaveu adjunt de Més per Mallorca al parlament, Josep Ferrà, ha denunciat que AENA i el ministeri de Transports espanyol “podrien pretendre” d’aprovar el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) de l’aeroport de Palma d’esquena al govern de les Illes i ha demanat transparència en els plans d’ampliació. Ferrà ha avisat que el document, que fixa, entre més qüestions, la capacitat dels aeroports i les inversions, serà determinant per a poder ampliar el de Palma, una cosa a què Més s’oposa “rotundament”.
Ferrà ha dit que el govern espanyol podria aprovar el document de regulació abans no s’acabi setembre, atès que la vigència del document actual expira al desembre. Més per Mallorca ha registrat una proposició no de llei per a instar el govern espanyol i AENA a informar les institucions de les Illes sobre l’afer i posin al seu abast el projecte final del nou document. La iniciativa també reclama que el nou document se sotmeti a avaluació ambiental estratègica davant la Comissió de Medi Ambient de les Illes.
La proposta de Més per Mallorca també pretén que el parlament reiteri el seu rebuig a l’ampliació de l’aeroport de Palma i les obres de reordenació, que tenen com a objectiu d’augmentar la capacitat actual. En el text, també reclama que aquests recursos econòmics es destinin a projectes de millora als aeroports de les Illes que sí que tenen el suport institucional, d’acord amb una altra iniciativa impulsada per Més el juliol del 2020 i que va ser aprovada.
Més per Mallorca recorda que si s’ha suspès el projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona, és pel contingut del DORA de la infrastructura, que sembla que “no reflecteix el consens institucional”. “Igual que passa aquí, i per això exigim la retirada del projecte”, ha dit.