16.05.2017 - 12:27
S’han evitat 1.560 talls de subministrament a persones en risc d’exclusió residencial
BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)
Un total de 2.918 persones s’han adreçat als deu punts d’assessorament energètic (Pae) de l’Ajuntament de Barcelona en tres mesos, des que es van engegar el passat 20 de gener, ha explicat la tinent d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, durant la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport.
La regidora ha destacat aquest dimarts que l’actuació conjunta dels Pae i dels Serveis Socials han evitat fins a 1.560 talls de subministrament a persones en risc d’exclusió residencial, i el consistori estima que la pobresa energètica afecta entre el 7 i el 10% dels barcelonins.
Ortiz ha explicat que als Pae també s’han gestionat 253 bons socials, s’han efectuat 146 tràmits de canvi de titular en els contractes i s’han fet 314 canvis de potència contractada: “Els Pae ja no són un pla pilot, sinó que han passat a ser un servei durant tot l’any”.
Durant el 2016 l’Ajuntament va detectar 72 casos que podrien haver incomplert la llei 24/2015 de pobresa energètica, en 43 casos no es va poder acreditar l’incompliment de la llei, mentre que en els 29 restants sí que es va poder incoar un expedient informatiu previ, uns procediments que “segueixen el seu curs” sense sanció ferma.
En aquest 2017, els Pae han detectat en les últimes setmanes 39 nous casos de talls de subministrament sense prèvia comunicació a l’administració per part de les companyies energètiques, i Ortiz ha dit que ja han vist que sis d’aquests casos podrien comportar l’obertura d’un procediment d’informació previ al tràmit de l’expedient sancionador.
Així mateix, entre el 2015 i 2016 s’han reduït un 12,6% el nombre d’ajudes, de 5.062 a 4.425, que corresponen aproximadament a unes 3.000 famílies, i que també s’han disminuït un 13,8% els imports subvencionats, de 778.342 a 671.278 euros.