Mercadona crea 7.000 llocs de treball en la campanya d’estiu

  • Mercadona ha contractat 7.000 persones per a reforçar la seua plantilla de cara a la campanya d'estiu, que s'inicia al juny fins a setembre, la qual cosa suposa incrementar en 2.000 persones més respecte a les 5.000 contractades durant l'estiu de 2016, segons ha informat la cadena de supermercats en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
01.06.2017 - 11:14

MADRID/VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Mercadona ha contractat 7.000 persones per a reforçar la seua plantilla de cara a la campanya d’estiu, que s’inicia al juny fins a setembre, la qual cosa suposa incrementar en 2.000 persones més respecte a les 5.000 contractades durant l’estiu de 2016, segons ha informat la cadena de supermercats en un comunicat.

En concret, la companyia presidida per Juan Roig ha explicat que la necessitat de reforçar la plantilla durant estos mesos es deu, principalment, a què gran part dels seus treballadors gaudixen de les seues vacances i hi ha un increment de clients amb l’arribada de turistes al nostre país. Així, han assenyalat que l’objectiu d’esta ampliació és garantir “l’excel·lència en el servici que s’oferix als ‘Caps’ (clients)” en les més de 1.600 botigues repartides per tota Espanya.

El director de contractació de recursos humans de la companyia, José Elías Portalés, ha destacat que aconseguir este objectiu de qualitat requerix preparació i esforç “perquè estos milers d’empleats accedisquen a la formació específica dels seus llocs i es tinga la seguretat que s’està satisfent als clients de la mateixa manera que es fa la resta de l’any”.

En l’actualitat, Mercadona compta amb una plantilla de 79.000 persones, després de crear l’any passat 4.000 nous llocs de treball, tots amb ocupació estable i de qualitat que reflectix el compromís de la companyia amb el creixement personal i professional del conjunt dels seus treballadors.

Este compromís ha permès, dins del marc del conveni col·lectiu de la companyia, aconseguir fites en 2016, com per exemple que el 98% de la plantilla cobrara una prima per objectius (300 milions d’euros en el seu conjunt), que 7.536 persones canviaren de tram o categoria laboral (amb un increment salarial de el 11%), o que es garantisca, com amb les 7.000 persones que s’incorporen per a la campanya d’estiu, que el salari net mínim d’entrada en Mercadona siga d’1.122 euros al mes.

D’altra banda, Mercadona ha recordat que la seua política de recursos humans ha sigut reconeguda per l’Organització Internacional del Treball (OIT), dependent de Nacions Unides, en el seu estudi ‘L’Ocupació Atípica en el Món’, on destaca l’aposta per “l’ocupació estable i de qualitat, així com l’esforç que realitza en formació i el repartiment de beneficis amb els treballadors”.

LA DISTRIBUCIÓ GENERADORA D’OCUPACIÓ A L’ESTIU

Les 7.000 noves ocupacions que crearà Mercadona confirmen a la distribució espanyola com una gran generadora d’ocupació en la campanya d’estiu d’enguany, després que Carrefour anunciara fa unes setmanes que reforçaria la seua plantilla amb 6.700 persones.

Per la seua banda, Auchan Retail Espanya, propietari d’Alcampo i Simply, contractarà 1.810 persones per als hipermercats d’Alcampo, i Simply també augmentarà la seua plantilla este estiu amb 400 nous empleats.

Unes dades que confirmen també les positives perspectives de l’empresa de gestió de recursos humans, Adecco, que estima que la campanya d’estiu generarà un 12% més d’ocupacions enguany, la qual cosa suposa la creació d’1,3 milions de nous contractes a Espanya.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor