23.06.2016 - 17:52
Preveu invertir inicialment 25 milions d’euros i crear entorn de 200 llocs de treball en una primera fase d’expansió
MADRID, 23 (EUROPA PRESS)
El comitè de direcció de la companyia de supermercats Mercadona ha decidit posar en marxa el seu pla d’internacionalització amb l’entrada al mercat portuguès, on invertirà inicialment uns 25 milions d’euros en la instal·lació de quatre supermercats, que obririen les portes en 2019, ha informat la companyia.
La companyia que presidix Juan Roig calcula que es crearan entorn de 200 nous llocs de treball en esta primera fase d’expansió. Per això, la firma té previst iniciar ja els contactes institucionals i tasques en el terreny, així com el procés d’identificació dels emplaçaments més idonis per fer els seus quatre primeres obertures al país veí.
L’elecció de Portugal per part de Mercadona per a iniciar el seu pla d’expansió internacional ha estat determinada per tractar-se d’un mercat pròxim, de proximitat logística, que s’enquadra dins del creixement orgànic i natural de l’empresa.
CONFIA A CONTRIBUIR AL PROGRÉS ECONÒMIC I SOCIAL
El president de la companyia, Juan Roig, ha subratllat que Portugal és “una gran oportunitat per a iniciar el creixement internacional de la companyia”. “És un país del qual podem aprendre tant del consumidor com d’un sector altament competitiu, com el de la distribució”, ha subratllat.
“La possibilitat de contribuir al progrés econòmic i social del país i a l’impuls del sector agroalimentari és un repte il·lusionant i una aspiració que tots els qui formem part de Mercadona sentim com un compromís”, ha manifestat Roig.
Mercadona ha tancat 2015 amb unes vendes de 20.831 milions d’euros, fet que suposa un increment del 3%, mentre que va elevar un 12% el seu benefici net, fins a 611 milions d’euros.
La firma presidida per Juan Roig compte actualment amb de 1.587 supermercats, que estan repartits per tota la geografia espanyola i una plantilla de 76.000 treballadors, tots amb contractes fixos.
La cadena de supermercats ha recalcat que manté un creixement sostingut sobre la base d’un model de gestió propi orientat a ‘El Cap’, com a internament es designa al client, amb un assortiment de màxima qualitat al preu més econòmic possible, el desenvolupament del talent dels seus treballadors i en col·laboració permanent amb els seus proveïdors i l’entorn social.